Sve platforme društvenih medija nam nude uvid u mnogobrojnie mogućnosti koje su nam na raspolaganju. Ali za uspešnu kampanju to nije dovoljno.
Kako bi vaša strategija bila efikasna i efektivna, potrebno je da odgovorite na sledeća “W” pitanja:
Who (Ko), What (Šta), Where (Gde), When (Kada) i Why (Zašto).
1) Ko?
Da biste odredili vašu ciljnu grupu, morate identifikovati idealne kupce vašeg proizvoda ili usluge. Često se dešava da nam klijenti kažu “ Pa svi su moja ciljna grupa”, to može biti neefikasno i skupo.
Zapitajte se koji tip ljudi bi bio zainteresovan za ono što imate da ponudite.
Da li su to i muškarci i žene, koje su starosne dobi, gde žive, koja su njihova interesovanja, kojim se poslovima bave…
O čemu oni najčešće tvituju?
Razvijajući detalje vaše ciljne publike, brže, lakše i efikasnije ćete doći do vaših kupaca!
2) Šta?
Niko ne poznaje vaš proizvod/uslugu bolje od vas. Ali to nije dovoljno. Svoju strast morate preneti i na kupce.
Pokušajte da na jasan i koncizan način predstavite potencijalnim kupcima kako će baš vaš proizvod/usluga učiniti da njihov život bude lakši, bolji, kvalitetniji.
Studije pokazuju da ljudima na društvenim mrežama pažnja traje jako kratko.
Ukoliko publika odmah ne prepozna benefite vašeg proizvoda/usluge, imate jako male šanse da ih dalje zainteresujete.
3) Gde?
Pronašli ste potencijalne kupce, šta dalje?
Potrebno vam je mesto na koje ćete ih usmeriti, kako bi načinili sledeći korak.
U zavisnosti od vašeg cilja, (da li želite da odgledaju video, da se prijave za besplatni promo period korišćenja, da preuzmu besplatnu e-knjigu…) birate mesto.
To mesto u online svetu može biti posebna odredišna stranica, sajt, facebook tab, Youtube kanal…
Ono što je važno jeste da ih taj korak vodi ka konverziji.
4) Kada?
Vremenski okvir je ključni element u procesu pretvaranja potencijalnog kupca u stalnog kupca.
Za svakog potencijalnog kupca morate znati kada je pravo vreme da napravite interakciju sa njim. (Koliko vremena treba da prođe od trenutka kada neko tvituje o vašem proizvodu ili usluzi do trenutka kada stupate u interakciju sa njim?)
Takođe se i budžet mora optimalno rasporediti na osnovu vremenskog okvira. (Ukoliko znate da se održava veliki dogadjaj iz vase industrije, na kome će se naći vaši potencijalni kupci, morate svoje resurse usmeriti na taj period, a ostatak optimalno rasporediti).
Na ovaj način možete povećati efektivnost i relevantnost vaših interakcija sa potencijalnim kupcima.
Takođe, jako je važno koliko puta ćete u okviru jednog vremenskog perioda ponuditi specijalnu uslugu ili popust I u kojim vremenskim razmacima.
5) Zašto?
Kako biste ostvarili što veću prodaju, morate pokazati da ono što vi nudite ima vrednost.
Bilo bi dobro da na indirektan način pokažete kako vaš proizvod/usluga može bit važan deo njihovih života.
Ljudi obično traže neki dokaz koji nije apstraktan.
Postoji vise načina da to i postignete. (listom poznatih zadovoljnih klijenata, kroz iskustva korisnika, kroz foto konkurse, itd.)
Prepoznata vrednost je jedan od ključnih elemenata koji vode ka konverziji. Tako da bi se ova stavka trebala naći na vašoj listi priorieta.
autor: Sanja Ristić