YouTube oglašavanje

Kompanije u Srbiji od marta 2014. godine mogu da rade na promociji brenda, proizvoda i usluga i putem YouTube platforme, kao i na dobijanju povratnih informacija od korisnika. Ovaj oblik oglašavanja donosi razne mogućnosti oglašivačima za povezivanje s lokalnom i međunarodnom publikom. Budite ispred konkurencije, pošaljite upit!

O YouTube-u

YouTube okuplja veliki broj ljudi koji traže, gledaju, dele, komentirišu i "lajkuju" video sadržaj. Koliko je ova platforma popularna, govore i sledeći podaci:

  • YouTube je drugi najkorišćeniji pretraživač na svetu posle Google-a.
  • Youtube beleži milijardu jedinstvenih poseta mesečno.
  • Na YouTube-u se pregleda 6 milijardi sati video sadržaja mesečno.
  • Više od 4 milijardi snimaka se pogleda u toku jednog dana.
  • Na YouTube se svakog minuta postavi 100 sati video materijala.

YouTube u Srbiji
YouTube je vrlo popularna platforma u Srbiji sa dosegom do 47% populacije. Svakodnevno korišćenje YouTube-a popularno je kod mlađih korisnika te se penje na neverovatnih 91% korisnika starosti između 20 i 24 godine. U Srbiji se YouTube najviše koristi za slušanje muzike. Međutim, YouTube je važan i za donošenje odluka o kupovini, s obzirom da ga veliki deo korisnika smatra dobrim izvorom informacija o proizvodu koji planiraju da kupe.

Prednosti oglašavanja na YouTube-u
Prednosti su brojne. Ovo su samo neke od njih:

  • YouTube oglašavanje vam omogućuje da dosegnete svoju ciljanu publiku u trenutku kada oni postavljaju, pretražuju i pregledavaju video sadržaje.
  • YouTube oglašavanje omogućuje povezivanje s lokalnom i međunarodnom publikom na drugom najpopularnijem pretraživaču na svetu nakon Googla.
  • Mogućnost preciznog targetovanja ciljne grupe garantuje ROI. Oglase možete prikazivati korisnicima YouTube-a na osnovu njihovog pola, geografske lokacije, jezika kojim govore ili interesovanjima. Na primer, oglase možete plasirati muškarcima koji imaju između 18 i 34 godina i koji žive u Srbiji ili ženama koje vole da putuju. Takođe, oglase možete prikazivati po kategorijama ili podkategorijama na Youtube kanalu (npr. muzika, hrana i piće, itd...) ili ključnim rečima koje korisnici ukucavaju u polje za pretragu.
  • Video oglasi vam pomažu da se povežete sa potencijalnim kupcima na unikatan i nezaboravan način. Predstavite im koje će benefite oni imati od vašeg proizvoda ili usluge.
  • Plaćanje se vrši kada gledalac odluči i klikne da pogleda vaš promotivni video (Trueview In-search ads) ili kada odluči da nastavi sa gledanjem videa (Trueview In-stream ili In-dislay).
  • Relativno jeftin vid oglašavanja u Srbiji zbog još uvek slabe konkurencije.
  • Mogućnost merenja uspešnosti kampanje preko alata koji pomažu u razumevanju kako ljudi reaguju na vaš video.
  • Iako određeni deo korisnika posle par sekundi "preskoči" vašu reklamu, istraživanja pokazuju (a znate i po sebi), da gledalac najčešće ipak zapamtiti brend koji je video.
  • "YouTube" oglasi se osim na računarima i tabletima, prikazuju i na pametnim telefonima.
  • Korisnici mogu deliti vaše oglase na društvenim mrežama, mogu pratiti vaš kanal na YouTube-u i komunicirati sa vama. Sticanje pratilaca će se zasigurno ubrzati YouTube oglašavanjem.
  • Postoji mogućnost Remarketing-a, tj. prikazivanja video oglasa samo osobama koje su već bile na vašem YouTube kanalu, videu ili web sajtu.

Tipovi oglasa
Oglašivači se mogu povezati sa publikom koja gleda video sadržaje putem "Trueview In-stream" i "Trueview In-display" platforme, a video oglasi se prikazuju pre, za vreme i uporedo sa video sadržajem koje korisnici YouTube-a gledaju.

  • "Trueview In-stream" funkcioniše tako što gledaoci imaju mogućnost da pogledaju ceo video ili da ga preskoče ("skip ad") nakon 5 sekundi. Ne postoji ograničenje trajanja oglasa, ali se oglašivačima on naplaćuje samo ako gledalac pogleda bar 30 sekundi videa ili ceo video ukoliko je kraći od pomenutih 30 sekundi.
  • "Trueview In-display" oglašavanje funkcionše tako što korisnici YouTube-a moraju da kliknu na vaš oglas. Oglašivač plaća samo ako korisnik otvori i počne da gleda video.
  • Kako je YouTube popularan i za pretraživanje zabavnih sadržaja ili proizvoda, ponuđeni su i relevantni video oglasi uz rezultate YouTube pretraživanja putem "Trueview In-search ads" platforme, gde oglašivač plaća samo u slučaju da korisnik klikne na oglas.

Plaćanje YouTube oglasa
Plaćanje se vrši po sledećim modelima:

  • CPM (cost per mile) – plaćanje za 1.000 prikaza oglasa.
  • CPV (cost per view) – plaćanje ukoliko je korisnik video pogledao do kraja ili najmanje 30 sekundi.

 

Ukoliko želite više informacija vezanih za reklamnu kampanju koja se odnosi konkreno na Vašu kompaniju, pošaljite upit našem timu koji se više godina aktivno bavi kreiranjem i vođenjem online marketing kampanja. U najkraćem mogućem roku ćete od nas dobiti predlog u vidu najbolje strategije i optimalnog rasporeda budžeta koji će pronaći isključivo ciljne korisnike, a sve u skladu sa Vašom branšom, načinom poslovanja i finansijskim mogućnostima.

Pošaljite Besplatan Upit