Instagram je zabavna mobilna aplikacija osmišljena da njeni korisnici drage trenutke u životu obeleže kamerom svog mobilnog telefona, provuku ih kroz razne filtere koje aplikacija omogućava i drže ih na jednom mestu u vidu albuma dostupnog svim njihovim pratiocima. Ideja je da se slike postavljaju u realnom vremenu, tako da je svaki korisnik u toku sa svim važnim momentima u životu svojih prijatelja, odnosno ljudi koje „prati“ na ovoj društvenoj mreži. Ova ideja sprovedena je u delo 2010. godine.
Privatno, imam Instagram nalog već dugo, još od vremena kada u Srbiji ova mreža i nije bila naročito popularna. Uživala sam u otkrivanju svih njegovih opcija, mogućnosti i postojećih profila. I danas, kada ova mreža ima više od 300 miliona aktivnih korisnika mesečno [1] i kada se bavim Internet marketingom, otkrivanje je sve interesantnije.
Imajući u vidu ovu brojku, svako ko se malo dublje bavi marketingom svoje firme, proizvoda ili usluge, shvata koliko je značajno biti vidljiv i na ovako popularnoj društvenoj mreži. To je potrebno uraditi na pravi način, odnosno, prvo naučiti kako najefikasnije koristiti Instagram . Ja ću vam rado dati nekoliko saveta iz ličnog iskustva koji su doneli rezultate. Isto želim i vama! ;)
Instagram je real-time mreža
Da! Poželjne i popularne slike su one napravljene u datom trenutku. Za slike iz prošlosti izmišljen je haštag #tbt (throw back Thursday) namenjen postavljanju starijih slika. Četvrtkom. ;) Ukoliko želite da budete poštovan brend, budite aktuelni, primamljivi i interesantni.
Imam prijateljicu koja vodi frizerski salon. Remek dela koja nastaju svakog dana, rado fotografiše. Jednog dana, na ideju kako je Instagram dobar marketinški kanal, reagovala je tako što je preuzela Instagram aplikaciju, zapratila veliki broj profila i onda objavila sve svoje fotografije. Odjednom.
To nemojte da radite. ;) Umerenost je vrlina. Ne treba da budete dosadni i da iziritirate svoje pratioce koji će zbog pretrpanosti vašim fotkama biti prinuđeni da vas otprate.
Fotke treba da budu kvalitetne
Instagram je stvoren za fotografije i kratak, upečatljiv video materijal. A vizuelni i video sadržaj su postali dominantni u marketingu i zato je potrebno izdvojiti se. Nekako.
Ljudi su vizuelna bića. Prema istraživanjima, pažnja koju odrasla osoba posveti pojedinom sadržaju traje 2,8 sekundi. U Internet marketingu toliko vremena imate da pridobijete pažnju korisnika – ili je izgubite.
Moja prijateljica iz frizerskog salona je imala sjajne modele i predivne frizure, ali je kamera mobilnog telefona bila prilično nekvalitetna (možda i umazana nekim hemijskim sredstvom), ugao slikanja je bio čudan, u kadar su zapadale pločice, deo šamponjere, ćošak stolice. Takve fotografije za objavljivanje na Instagram treba izbegavati ; one treba da budu jednostavne i takve da ono što želite konkretno da predstavite preovladava na fotografiji. Isto je i sa video sadržajem.
Hashtag postoji sa razlogom
Haštag predstavlja oznaku, odnosno reč sa dodatkom # koji dodajemo ispred i tako tu reč, na neki način, kategorišemo. Ta reč je kasnije pretraživa, odnosno, kada se klikne na haštag, otvaraju se sve sve objave koje u svom opisu sadrže baš taj haštag.
Ove oznake treba da budu smislene. To treba da budu reči koje bi vaš klijent stvarno ukucao u trenutku potrage za vašim proizvodom ili uslugom.
Haštagovi moje prijateljice iz frizerskog salona (#sjajno #veselje #spremnazaizlazak) su u jednom trenutku dobili smisao.
Poželjno je imati i jedinstveni haštag koji će biti prepoznatljiv. To se postiže aktivacijama na različite teme kojima privlačite mnogo veći broj publike koja objavljuje fotografije sa haštagom koji ste odredili vi. To rade, jer vi delite poklone, a ljudi mnogo vole poklone. Šalu na stranu, treba stvoriti i održavati dobru komunikaciju sa svojim korisnicima i biti prisutan u njihovom okruženju. Aktivacije su tu da privuku veći broj vaših potencijalnih korisnika.
Pronađite svoje pratioce sami
Nemojte kupovati pratioce!
Pronađite ih sami. Iskoristite mogućnost pretrage ljudi, haštagova i lokacija.
Pronađite konkurentne profile, zapratite njihove pratioce. Posle određenog vremena otpratite one koji ne prate vas. Polako ali strpljivo stvorite svoju mrežu pravih pratilaca sa kojima ćete moći da komunicirate.
Postujte&repostujte
Sada kada ste već dobar poznavalac Instagrama i imate svoje pratioce koji su, zbog zanimljivog sadržaja koji delite, uz vas, povremeno treba da se zahvalite na lojalnosti. Označite ih u nekom od svojih postova ili objavite neki od njihovih fotografija, naročito ukoliko imaju bilo kakve veze sa vašim proizvodom.
Moja prijateljica iz frizerskog salona je već instalirala neke od repost aplikacija za Instagram . ;) Vođenje kampanje na Instagramu ne oduzima svo vreme ovog sveta, ali je angažovanje potrebno. Potrebno je pratiti trendove i biti u toku sa aktuelnim događajima koji se mogu povezati sa vašim brendom. Nemojte od Instagram profila napraviti da svaka objava tiho izgovara reči: „Kupi me“. Budite tu ZBOG svojih pratilaca i zanimljivim sadržajem ih privucite i naterajte da oni tu budu zbog vas. Delite savete. Ljudi vole kvalitetne savete koji im ulepšavaju svakodnevni život ili kada vide da je neki od problema iz njihovog svakodnevnog života lako rešiv.
Možda vas neće kontaktirati u trenutku kada oglašavate svoju uslugu, ali ako to radite na zanimljiv način, sigurno će vas se setiti kada im takva usluga bude potrebna. Još bolje, preporučiće vas drugima.
Od trenutka kada je moja prijateljica koja vodi frizerski salon počela ozbiljnije da se bavi oglašavanjem na internetu, prošlo je neko vreme. Da li možete da pretpostavite gde je ona sada?
[1] Instagram je trenutno najbrže rastuća društvena mreža.
autor: Darja Kovrlija