U poslednjih desetak godina društvene mreže su zavladale internetom, a većina danas najpopularnijih mreža u mnogome se razlikuju od svojih početnih verzija.
Facebook je premešio milijardu korisnika, a Cukerberg je uveo mnoge promene kako bi maksimalno unapredio svoju društvenu mrežu koja mu donosi milijarde od Facebook oglašavanja. Treba pomenuti i Instagram koji je počeo kao iOS aplikacija za uređivanje i deljenje fotografija, a danas je punokrvna društvena mreža koju koristi preko 400 miliona ljudi. Sve ove promene dešavaju se zbog borbe društvenih mreža za korisnike. Jasno je i zašto, sve društvene mreže žive od internet marketinga a zarada je direktno povezana sa brojem korisnika.
Jedna od retkih stvari koje se nisu promenile za sve ove godine je čuveno ograničenje broja karaktera na Twitter-u koje još od 2006. godine iznosi 140. Ovo ograničenje je postavljeno kako bi se korisnici u svojim objavma fokusirali samo na najvažnije stvari i predstavlja suštinu i zaštitini znak Twitter-a.
Twitter je trenutno veoma popularan i koristi ga preko 300 miliona korisnika, ali činjenica da broj korisnika već neko vreme stagnira dovela je do promene u vrhu kompanije i kompanijom sada upravlja CEO Džek Dorsi. Dorsi je izrazio razočarenje stagnacijom kompanije i rekao kako mu je jasno da će Twitter morati da napravi određene izmene ako želi da napreduje. On je najavio novi proizvod Twitter-a koji će korisnicima omugućiti da postavljaku objave duže od 140 karaktera. O čemu se tačno radi ne znamo, jer je to sve od informacija koje su dali iz Twitter-a.
Mogućnost ukidanja ograničenja od 140 karaktera se u nekoliko navrata pominjala u proteklih nekoliko godina, ali nikada nije sprovedena u delo pre svega zbog negativnih reakcija starih korisnika Twitter-a. Pored ukidanja ograničenja, Twitter razmatra i promenu načina na koji se broje karakteri, tačnije da se linkovi i imena korisnika koji se spominju u objavi uopšte ne broje. I o ovim promenama se nagađalo u prošlosti ali se one nisu nikada dogodile
Dakle, da sumiramo. Sve ove promene su i ranije pominjane ali nikada nisu ugledale svetlost dana. Vreme će pokazati da li će Twitter koji očajnički želi da privuče nove korisnike morati da prelomi i uvede promene koje mogu oterati dugogodišnje korisnike ove mreže. Kakvo je vaše mišljenje o tome?
autor: Luka Marić