Da li ste znali da 69% onih koji posećuju Pinterest ima jasnu nameru da konzumira određeni proizvod ili uslugu koju nudite? Sada kada to znate, da li je Pinterest deo vaše strategije na društvenim mrežama? Ako nije, znajte da je ova društvena mreža ogromna šansa za upoznavanje ciljne publike sa određenim brendom, kao i za povećanje same prodaje proizvoda ili usluge.
Za razliku od Tvitera i Fejsbuka, koji povezuju korisnike na osnovu poznanstva, Pinterest povezuje ljude na osnovu interesovanja. To dalje znači da će korisnici na Pinterestu pre moći da vide sadržaj koji ih zaista zanima, što će ih navesti da lakše odluče o kupovini istog.
Pre nego što počnete sa razvijanjem Pinterest strategije, zapitajte se sledeće:
- Da li se vaš brend može prikazivati vizuelno?
- Da li imate fotografije koje ćete često postavljati kako na Pinerest tako i na svoj sajt?
- Da li su žene vaša primarna ciljna grupa? Odgovor na ovo pitanje je veoma važan, zato što 80% korisnika Pinteresta čine upravo žene i to starosti od 25 do 55 godina.
1. Vaš Pinterest profil treba da bude primamljiv za gledanje, a lak za snalaženje.
Pinterest je popularan zbog svoje preglednosti i odlične organizovanosti sadržaja. Važno je da napravite odgovarajuću klasifikaciju, da biste pojednostavili kretanje korisnika kroz vaš nalog. Stavite se u ulogu korisnika. Kakav i na koji način klasifikovan sadržaj biste vi voleli da vidite? Pratite određenu logiku i ne odstupajte od nje.
2. Učite od onih koji vas prate.
Oni koji prate vaš sadržaj mogu vam dati uvid u mnoštvo informacija, počev od toga šta bi trebalo da uvrstite u svoj sadržaj do toga koje novine biste mogli da ubacite. Koristite Pinterstov softver za automatizaciju uz pomoć kojeg možete pratiti druge profile koji su slični vašem. Možda dobijete inspiraciju za neke odlične pinove.
3. Inspirišite korisnike da naprave listu želja.
Korisnici često prave liste želja, odnosno albume koji su vezani za njihove važne datume, na primer. Ako vaš pin bude na njihovoj listi, veća je šansa da će sledeći korak biti klik na dugme za kupovinu. Insipirišite ih tako što ćete nagraditi njihovu vernost, odnosno nagradite njihov „repin“ nekim vašim proizvodom ili uslugom. Svi vole poklone, zar ne?
4. Postavljajte zanimljive fotografije.
Pratite najnovija istraživanja iz oblasti psihologije i neuromarketinga, kao i razne statističke podatke, kako bi vaši pinovi bili zanimljivi korisnicima. Istraživanja pokazuju da tri puta više ljudi repinuje sadržaj na kome preovladava mnoštvo boja. Takođe, fotografije sa ljudima se repinuju dva puta više u odnosu na one sa prirodom, objektima i stvarima.
5. Imenujte vaš pin.
Kao i na bilo kojoj društvenoj mreži i pretraga na Pinterestu je zasnovana na algoritmu koji meri koliko je neki sadržaj kompletan. Neophodno je da vaš album i sam pin sadrže naziv i opis. Ne zaboravite da u opis ubacite i odgovarajući hashtag.
6. Frekventnost postavljanja pinova je veoma važna.
Što češće postavljate pinove i pravite albume, to bolje, tako vaši pratioci neće izgubiti interesovanje za vaš profil.
7. Napravite raspored postavljanja pinova.
Koristite Pinterest alat kojim ćete postavljati pinove u određeno vreme. Možete na primer podesiti da pinovi izlaze na svakih 1440 minuta i sistem će svakoga dana dodavati po jedan pin u određeni album.
8. Promovišite svoj brend na najbolji način.
Dodajte „Pin It“ dugme na web stranicu vašeg brenda. Usluga je besplatna, a ohrabruje posetioce da dele vaše sadržaje.
autor: Marija Kostić