Expanded text ads – novi formati Google AdWords oglasa

Glavna novina u AdWords oglašivačkoj platformi o kojoj se najviše priča ovih dana jesu tzv. Expanded text ads, skraćeno ETA. Prošireni tekstualni oglasi predstavljaju najnoviju generaciju tekstualnih oglasa dizajniranih u najvećoj meri za svet mobilnih uređaja gde su uvedene značajne pogodnosti i za oglašivače i za korisnike. Prostor za tekst je znatno proširen, a takođe, povećan je i broj karaktera za oko 50% u odnosu na prostor predviđen za standardne tekstualne oglase. To znači da oglašivači sada, umesto 25 + 30 + 30 karaktera, na raspolaganju imaju čak 30 + 30 + 80 karaktera.

Prošireni oglasi su dostupni na Google mreži za pretragu i Google mreži multimedijalnog oglašavanja, podržavaju ih i sve AdWords alatke, a takođe su i dodaci (ekstenzije) za oglase potpuno kompatibilni sa proširenim tekstualnim oglasima.

Po čemu se ovi oglasi razlikuju od standardnih ?

Prošireni tekstualni oglasi se ne razlikuju mnogo od oglasa na koje smo već navikli. Najbitnije razlike koje treba napomenuti su:

1. Prošireni tekstualni oglasi umesto jednog imaju dva polja. Dodatno polje u naslovu omogućava duži tekst u odnosu na standardne oglase, koji sada imaju 30 znakova u poređenju sa prethodnih 25. Naslove, koji su jedan pored drugog, razdvaja crtica a takođe može doći i do preloma teksta u drugi red.

2. Dva reda za opis su objedinjena u jedno polje . Kada je reč o polju za opis, prošireni oglasi umesto dva reda sa po 35 karaktera sada imaju 80 znakova formulisanih u jednom redu, što daje veću kontrolu nad porukom oglasa.

3. Domen prikazanog URL-a se sada zasniva na domenu krajnjeg URL-a . Kada kreirate novi oglas više nije potrebno da unosite prikazani URL. Umesto toga, AdWords će koristiti domen iz krajnjeg URL-a, a daće vam i opciju da kombinujete sa najviše dva opciona polja, “Putanje”. Ta polja se dodaju u prikazani URL nakon domena veb-sajta, što vam omogućava da dodate tekt i doprinesete boljem uvidu u to kuda će vas oglas nakon klika odvesti.

4. Tekstualni oglasi su sada optimizovani za mobilne uređaje

Zbog čega su ovi formati bitni oglašivačima?

Sa skoro 50% više teksta koji vam je dostupan i dodatnim naslovom, prošireni tekstualni oglasi pružaju više mogućnosti za povezivanje sa korisnicima i ostvarenje većeg broja kvalifikovanih klikova na veb-sajtu.

Oglašivači imaju veću kontrolu nad oglasima, a korisnici više informacija. 

Benefiti se naravno ogledaju i u većem Click-through rate-u, nižem Bounce rate-u jer su ljudi pre nego što kliknu na oglas bolje upoznati sa time šta će videti kada dospu na landing page, većem prostoru za kreativu, a i prilagođeni su pretragama sa mobilnih uređaja. 

Na šta treba obratiti pažnju?

Bitna stvar je da su ovi formati još uvek u beta fazi testiranja. Kada su pušteni pre 2,3 nedelje, pokrivali su oko 30% saobraćaja, sada pokrivaju oko 70%, a 100% će do kraja oktobra 2016. Preporuka je da u okviru svake oglasne grupe bude i dosadašnjih i novih formata oglasa zbog toga što u slučaju da se svi oglasi prebace u ETA, postoji rizik da se u 30% slučajeva oglasi ne prikažu.

Prelazak na proširene tekstualne oglase

Nova i prethodna verzija AdWords-a podržava pravljenje proširenih tekstualnih oglasa, koji se prilikom izrade oglasa nalaze u podrazumevanim rešenjima. Da biste se vratili na standardne tekstualne oglase, kliknite na link Vrati na standardni tekstualni oglas, iznad polja „Krajnji URL“.

Prošireni oglasi će u potpunosti zameniti standardne tekstualne oglase krajem oktobra 2016, i izrada novih standardnih oglasa od tog trenutka neće biti omogućena, dok će postojeći standardni oglasi nastaviti da se prikazuju i nakon tog datuma.

Kako maksimalno iskoristiti proširene tekstualne oglase?

  • Ponovo razmislite o poruci oglasa. Razmislite o celoj poruci koju želite da predstavite i iskoristite prednosti novog oglasa.
  • Iskoristite prednosti ograničenja broja znakova. Povećani prostor oglasa na koji korisnici mogu da kliknu, omogućava vam bolju komunikaciju sa korisnicima pretrage.

  • Usredsredite se na optimizaciju naslova. Velika je verovatnoća da će ljudi pročitati naslov oglasa. Kada se prikazuju na stranici rezultata pretrage, polja za naslov oglasa se kombinuju pomoću crtice (–). Na mobilnim uređajima naslov može da se prikazuje u dva reda. Budite kreativni i tako ćete obezbediti privlačan oglas koji korisnici neće zaobići.
  • Koristite dodatke za oglase. Uvrstite informacije ispod oglasa, kao što su dodatni precizni linkovi do veb-sajta ili lokacija preduzeća. Tako možete da poboljšate učinak oglasa.

Zašto se Google odlučio na ovakav potez?

Godinama su Google oglasi bili limitirani i ograničenog karaktera. Šta je predhodilo da se to odjedanput promeni?

Razlog za to su mobilni uređaji i mobilna industrija koja raste. AdWords koji je napravljen pre tačno 15 godina nije mogao ni da pretpostavi da će se tehnologija razvijati u tom smeru.

Značajan iskorak desio se u februaru ove godine, kreiranjem novog jedinstvenog i unapređenog rešenja koje će se odnositi na sve postojeće uređaje, dodavanjem novog prostora i poveđanjem broja karaktera koje će gotovo savršeno odgovarati desktopu, mobilnom uređaju i tabletu.

Snaga mobilnih uređaja i njihov neprekidni rast zadaje nove zadatke Google-u, koji nas je prateći njihov rast pozitivno iznenadio, nagradivši nas proširenim tekstualnim oglasima sa kojima ćemo znatno unaprediti naše oglašavanje i uticaj na krajnje korisnike naših oglasa.

 

Autor: Vlada Ilić

Pošaljite Besplatan Upit