Da li se često pitate koliko su Vaši oglasi uspešni i trošite previše vremena na njihovo upoređivanje? Facebook je nedavno izbacio novu metriku za merenje uspešnosti oglasa - Ad Relevance Score. Ova metrika Vam može dosta pomoći da uštedite vreme i unapredite Vaše oglase. Zato, upoznajte se sa njom!
Šta je Relevance Score?
Relevance Score je ocena koju dobija bilo koji oglas na Fejsbuku. Svaki oglas može da dobije ocenu od 1 do 10, u zavisnosti od toga kakve su mu performanse u odnosu na odabranu ciljnu populaciju. Što je viši Relevance Score, cena oglasa će biti niža.
Kako se Relevance Score izračunava?
Relevance Score se izračunava na osnovu očekivanog (pre plasiranja oglasa) i aktuelnog (tokom rada oglasa) pozitivnog i negativnog fidbeka koji oglas prima od svoje ciljne grupe.
Pozitivni fidbek je ocena zasnovana na broju puta koji targetirana populacija šeruje i lajkuje oglas ili poseti Vaš vebsajt, dok negativni fidbek predstavlja broj puta koji targetirana populacija sakrije oglas ili odluči da više ne viđa oglase sa Vaše stranice.
Ova ocena se ažurira u realnom vremenu, tako da može da se menja iz dana u dan, što omogućava oglašivačima da uoče pozitivne i negativne strane njihovih oglasa i pomogne im pri njihovom editovanju ili kreiranju novih.
Zašto je Relevance Score važan?
- Može da smanji troškove Reach-a. Iako će cena oglasa biti niža ukoliko je Relevance Score viši, treba uzeti u obzir da Relevance Score nije jedini faktor koji odlučuje o ceni. Bid (ponuda) je takođe veoma važan, tako da će neki oglasi sa većim bidom moći da pobede oglase koji imaju višu ocenu.
- Može da pomogne oglašivačima da testiraju svoje oglase na početku kampanje. Oglašivači mogu da kreiraju oglase različitih kreativa i ciljnih grupa i uporede njihov Relevance Score već prvog dana kampanje, što im može pomoći da pretpostave kakav će biti učinak oglasa.
- Može da pomogne oglašivačima da optimizuju kampanje koje su u toku. Kao što postoji očekivani Relevance Score nekog oglasa, tako postoji i aktuelni – onaj koji se računa u realnom vremenu. Ukoliko ova ocena počne da se smanjuje, to može da bude znak za oglašivača da treba da promeni kreativu ili ciljnu grupu.
Kao što možemo da zaključimo, Relevance Score je postao jedan od važnih faktora koji utiče na performanse oglasa i njihovu cenu. Međutim, kao što je i rečeno, treba svakako imati u vidu da dobra ocena oglasa ne znači uvek siguran uspeh.
Da biste proverili Relevance Score Vaših oglasa, u Ads Manager-u dodajte Relevance Score tab pri kreiranju izveštaja.
Pročitajte više na: https://www.facebook.com/business/news/relevance-score
autor: Maja Petričević