GSP predstavlja relativno novu vrstu Google oglasa baziranu na aktivnostima na Gmail-u. Naime Google anonimno prolazi kroz inbokse Gmail korisnika uočavajući ključne reči na koje bidujete. Ako postoji podudaranje, Vaš oglas dobija mogućnost da se prikaže u inboksima korisnika kod kojih se desilo poklapanje.
Prednost Gmail oglasa jeste u tome što možete targetirati biznise koji imaju istu ciljnu grupu kao i Vi, ali Vam nisu konkurencija.
Primer: Vlasnik cvećare bi mogao targetirati posetioce sajtova koji se bave planiranjem venčanja, jer su i budući mladenci njegova potencijalna ciljna grupa.
Takođe su dostupne i sve ostale opcije targetiranja kao i kod GDN-a.
Ono što je korisno, jesu 4 vrste templejta koje ova vrsta oglasa nudi:
- template koji podrazumeva samo jednu sliku;
- template za jednu promociju;
- template za više proizvoda;
- opcija za custom HTML.
Prednosti Gmail oglasa:
- Mogućnost targetiranja relevantnih lokacija i jezika
- Mogućnost prikazivanja oglasa na svim uređajima
- Mogućnost praćenja i optimizovanja kampanje prema konverzijama
- Efektivni formati oglasa prilagođeni Gmail-u
- Plaćanje po kliku
- Visoke performance
- Templejtovi koji su laki za upotrebu
- Oglasi se automatski prilagođavaju mobilnim telefonima
(*44% mejlova se otvori preko mobilnog telefona)
Kako merimo uspešnost Gmail oglasa:
Nakon pročitanog oglasa, beleži se broj sačuvanih mejlova u inboks, broj prosleđivanja kao i broj poseta sajtu klikom na “Call to action” ili na samu sliku.
Saveti pri kreiranju Gmail oglasa:
- Neka Vaša poruka bude čitka i jasna, a “Call to action” direktan
- Naglasite specijalne ponude i popuste
- Obratite pažnju na boje
- Neka odredišna stranica bude relevantna
- Isključite sopstveni domen iz targetiranja
- Koristite podešavanje mobilnih bidova
- Promenite kreativu oglasa jednom mesečno
- Testirajte
autor: Sanja Ristić