U prethodnom tekstu opisao sam kako se koriste i za šta služe Top Movers Report, AdWords skripte i Auction Insigns. U ovom tekstu upoznaćemo se sa još tri opcije koje će vam olakšati vođenje Google AdWords kampanja. Pa da krenemo.
Automatizacija kampanje
Automatizacija (Automated Rules) se može koristiti na bezbroj načina, a najčešće se koristi za povećanje ili smanjenje budžeta vikendom. Automatizacija kampenje može zaista da unapredi vašu kampanju, posebno ako pratite konverzije. Možete koristiti ova pravila:
- Pauzirati ključnu reč ako je vrednost Conversation Value / Cost manja od 0 i trošak je veći od 500 RSD, koristeći podatke za zadnjih 7 dana. Podesiti da se pravilo pokreće jednom nedeljno.
- Ako ključna reč ima Conversation Value / Cost veću od 9, a prosečna pozicija oglasa je veća od 5, povećati cenu klika 30%
- Ako ključna reč ima Conversation Value / Cost veću od 9, a prosečna pozicija oglasa je veća od 3 a manja od 5, povećati cenu klika 20%
- Ako ključna reč ima Conversation Value / Cost veću od 11, a prosečna pozicija oglasa je veća od 2 a manju od 3,1 , povećati cenu klika 10%
Savetujem vam da štiklirate opciju za obaveštavanje mail-om svaki put kad dođe do promene na vašem nalogu, kako biste mogli da ispratite promene koje niste sami izvršili i kako ne bi došlo do nekih neželjenih anomalija. Takođe, uvek unesite granicu za maksimalnu cenu klika, kako cene klika ne bi otišle neočekivano visoko usled ponavljanja automatizovanih promena. Automatizaciju zaista možete ikoristiti na razne načine. Na slici je primer kako podesiti da se max CPC poveća za 20% za svaku ključnu reč, čija konverzija košta manje od 150 RSD, a da maksimalan CPC ne pređe 45 dinara.
AdWords Time Lag Report
Time Lag Report je opcija koje je u AdWords ubačena iz Google analitike. Veoma je korisna za odlučivanje koliko dugo treba da traje Remarketing lista. Takođe, korisna je i kada klijentu treba objasniti zbog čega se radi Remarketing. Naime, pomoću ove funkcije možete tačno da vidite koliko je vremena prošlo od prve posete web sajta (ili od prvog viđanja oglasa) do momenta kada korisnik izvrši konverziju.
Da biste došli do ove opcije u gornjem meniju kliknite na „Tools“ i u padajućem meniju odaberite „Conversions“. Sa leve strane izaberite „Search Funnels“ pa „Time Lag“.
Cena konverzije
Svima je jasno da je odnos ukupnog broja konverzija i ukupnog troška za neku ključnu reč odličan pokazatelj doprinosa te ključne reči. Google nam je i ovde olakšao posao pomoću “Cost / Converted Clicks” kolone. Zahvaljujući ovoj koloni možete tačno da odredite koliko vas košta svaka konverzija za svaku ključnu reč i da pauzirate one koje nisu isplative ili povećate bidove za one najrentabilnije.
Da biste dodali ovu kolonu kliknite da “Columns” dugme i u padajućem meniju izaberite prvo “Conversions” i zatim “Cost / Converted Clicks”. Ukoliko ste konverzijama dodelil novčane vrednosti možete dodati i “Conversion Value / Cost” kolonu.
autor: Luka Marić