Pre izvesnog vremena napisao sam dva teksta o naprednim Google AdWords funkcijama, koje vam mogu značajno olakšati vođenje Google kampanje. U trećem i verovatno poslednjem tekstu o Goolge naprednim funkcijama pomenuću: AdWords Experiments, Shared Budget i IP Blocking.
AdWords Experiments
Ova Google AdWords funkcija će vam omogućiti da testirate izvršene izmene na vašim oglasima, bidovima, ključnim rečima, ad grupama, stranicama na koje vode oglasi i plejsmentima. Dakle, možete testirati da li će povećanje bidova dovesti do povećanog broja konverzija ili da li će možda promena stranice na koju oglasi vode rezultirati boljim konvertovanjem klikova.
Neko će pomisliti: “Pa zašto ne bih jednostavno uporedio rezultate pre promene sa rezultatima nakon promene?”. I ova opcija je moguća, ali problem je što će ona dati menje relevantne rezulate jer postoje faktori na koje mi ne možemo da utičemo i koji će biti različiti u periodima koje poredimo (cena klika, konkurencija). Sa druge strane korišćenjem AdWords eksperiments-a ćete se osigurati da se testiranje vrši istovremeno za obe opcije. 50% aukcija će pokrenuti standardni oglas/bid/stranicu na koju vodi oglas, a drugih 50% će pokrenuti nova podešavanja. Kada se eksperiment završi možete jednostavno uporediti rezultate, a Google će vam čak reći i da li su dobijeni rezultati statistički dovoljno značajni da biste na osnovu njih mogli da donesete odluku koja opcija je bolja za vas. Podešavaje eksperimenta zahteva malo vremena a detaljnije ovome možete pročitati na zvaničnoj Google stranici.
Napomena: ako ne “poništite” eksperiment nakon njegovog završetka, izmene iz eksperimenta će se preneti na nalog.
Shared Budget
Ukoliko imate veliki broj kampanja koje imaju mali budžet, a pritom potreba za tim budžetom nije ujednačena (nekim danima se uopšte ne potroši a nekim danima se potroši do podneva), deljenje jednog budžeta između više kampanja (Shared Budget) je odlično rešenje.
Umesto da za svaku kampanju određujete neki sitni budžet čija se potrošnja na dnevnom nivou ne može pouzdano predvideti, jednostavnije je odrediti jedan zajednički dnevni budžet za sve kampanje. Budžet se između kampanja raspoređuje procentualno u zavinosti od broja upita, a zahvaljujući ovoj opciji možete biti sigurni da će se vaš dnevni budžet pravilno trošiti. Podešavanje ove opcije je krajnje jednostavno, dovoljno je da odete na “Shared Library”, pa na “Budgets” i da klikom na “+Budget” definišete zajednički budžet i odredite kampanje koje će ga koristiti.
Napomena 1: Treba obratiti pažnju da kampanje za koje postoji veći broj upita ne “izguraju” kampanje za koje postoji značajno manji broj upita, ali koje imaju viši procenat konverzija. U ovom slučaju napravite više “deljenih budžeta”, kako biste pravilno alocirali budžet.
Napomena 2: Posebnu pažnju treba obratit ukoliko se u sred dana prebacite na Shared Budget, jer Google neće uračunati sredstva koja su potrošena do tog momenta . Ovo može dovesti do prekoračenja dnevnog budžeta.
IP Blocking
Ovu opciju često nije moguće primeniti, ali ako uspete da je primenite benefiti su višestruki. Dakle, ako uspete da se domognete IP adresa vaše konkurencije, možete ih blokirati kako ne bi videli vaše oglase. IP adresu konkurencije možete pribaviti sa njihovog sajta pregledom IP adrese domena ili putem njihovog email-a ( uputstvo na engleskom).
Ovako možete sprečiti konkurenciju da vidi vašu novu ponudu/akciju, tekst vaših oglasa i na koje ključne reči bidujete. Po kampanji možete blokirati 12 IP adresa i za svaku kampanju morate uneti IP adrese koje želite da blokirate. Unošenje IP adresa koje želite da blokirate je veoma jednostavno. Izaberite kampanju za koju želite da izvršite blokadu IP adresa, idite na podešavanja (Settings) i pri dnu stranice u naprednim podešavanjima izaberite “IP exclusions”.
autor: Luka Marić