Čuveni hashtag danas koriste milioni korisnika društvenih medija. Kada pomislite na ovaj pojam većina vas prvo pomisli na društvene mreže poput Twittera, Pinteresta, Instagrama i YouTuba. Čak je i Facebook ubacio hashtagove u svoj kod. To ukazuje na to da su se ovi povezivači našli na internetu sa namerom da tu i ostanu, bar u bližoj budućnosti. Tako da razumevanje toga šta su to hashtagovi i kako se koriste može biti velika prednost u životu, kako sa ličnog, tako i sa profesionalnog aspekta.
U nastavku teksta bih vas malo bolje upoznala sa istorijom hashtaga.
Prva pojava znaka koji je danas poznat kao hashtag je zabeležena u ranim 60-im godinama kada je telekomunikacijska kompanija Bells Lab konstruisala novi tip tastature fixnog telefona i brojevima od 0 do 9 dodala dva znaka: zvezdicu (*) i heštag (#). Simbol hashtaga je tada od strane njegovog kreatora, nazvan oktotorp. Verovalo se da je dobio ime od „okto“ što označava broj osam i nastavka „torp“. Tada se sumnjalo da se da je ovaj znak dobio ime i po čuvenom Olimpijcu i atleti Džimu Torpu koga je kreator ovog simbola veoma cenio. Čuveni kanadski pisac i tipograf Robert Bringharst je kasnije na svoj način malo detaljnije opisao etimologiju naziva ovog simbola ukazujući na to da se ovaj znak još mnogo ranije koristio u kartografiji kako bi se označio glavni trg i 8 tačaka koje ga okružuju s obzirom da „thorpe“, iz originalnog naziva ovog simbola, znači polje ili malo selo.
Kasnije, u 80-im godinama 20. veka se razvio telemarketing. Verovatno vam je poznato da se na kraju porudžbine određenog proizvoda baš ovaj simbol pritisne na tastaturi telefona. I dan danas se i kod nas on koristi kada pozivamo na primer svog mobilnog operatera kako bismo proverili stanje na računu.
Prva pojava hashtaga na Internetu je bila u okviru IRC chata. Kao i danas, i tada su korišćeni za grupisanje poruka, slika, videa i drugih sadržaja po kategorijama. Svrha toga je, naravno, da korisnici mogu lakše da vrše pretrage i da dobijaju preglednije liste rezultata. Ovo sve vam verovatno deluje izuzetno poznato i nezanimljivo, ali će vam biti definitivno zanimljivije ako vam kažem da se radi o 1988. godini kada većina od nas, a ni naših roditelja nije znala šta je internet. Kada je IRC porastao do milion korisnika, priča se uozbiljila i bio im je potreban naziv za teme na IRC-u. Tu je nastao čuveni hashtag u obliku u kome ga mi najviše koristimo.
Njegov začetnik je 2007. godine bio Kris Mesina koji je prvi iskoristio hashtag u današnjem obliku u pitanju: „Da li se slažete da teme nazivamo koristeći #? Kao na primer #barkamp?“. Ovaj dugogodišnji korisnik IRC-a i ekspert za socijalne komunikacije je predložio Evanu Vilijamsu, osnivaču Twittera, da hashtag uvrsti u svoju socijalnu mrežu kako bi neke pojmove grupisao i postavio u kategorije radi lakše pretrage. Vilijams isprva ovu ideju nije prihvatio, misleći da ovaj znak kao sam za sebe nije dovoljno atraktivan za tako nešto i da ga ljudi neće koristiti. Danas znamo koliko je pogrešio.
Već 2008. i 2009. godine je hashtag počeo da dobija na popularnosti. Prihvatili su ga korisnici Twittera iz celog sveta. Danas ga koriste sve poznate ličnosti, a čak i veliki broj političara i uticajnih ljudi širom planete za veoma bitne kampanje koje menjaju sudbinu celog čovečanstva.
Danas je ovaj znak izuzetno popularan i na ostalim socijalnim mrežama. U modernom dobu i svetu u kome u poslovnom svetu dominira internet marketing je izuzetno povoljan za korišćenje, kao i za velike brendove i njihovo reklamiranje na Facebook-u.
Zanimljiv video prikaz o razvoju hashtaga možete pogledati na sledećem linku:
autor: Selena Vignjević