Instagram je tokom jako kratkog perioda od svog osnivanja u oktobru 2010. godine, postao globalno korišćena društvena mreža koja svaki dan dobija sve više aktivnih korisnika. Ovim tekstom bih se osvrnula na neke od „Instagram“ činjenica sa kojima se verovatno do sada niste upoznali.
- Prema poslednjim istraživanjima Instagram trenutno ima 200 miliona aktivnih korisnika.
- Mobilna aplikacija je u periodu od decembra 2013. godine do maja 2014. godine ostvarila rast od 25%.
- U SAD-u 30% omladine smatra da je Instagram najvažnija društvena mreža.
- Muškarci čine 51% korisnika Instagrama.
- Korisnici sve više pristupaju kako ostalim društvenim mrežama, tako i Instagramu sa drugih uređaja, kao što su smart telefoni i tableti. Nešto manje od polovine korisnika pristupa Instagramu sa svojih mobilnih telefona, dok je ovaj procenat nešto veći kada se uzme u obzir pristupanje preko tableta (53%).
- Do sada je podeljeno preko 20 milijardi fotografija.
- 98% korisnika u Americi pristupa Instagramu isključivo preko svog mobilnog telefona.
- #Hashtag koji je po svojoj upotrebi obeležio 2013. godinu je #love.
Danas je veoma važno da li ste „instagram“ pismeni, odnosno da li na pravi način koristite #hashtag. Čak 83% Instagram fotografija u svom nazivu sadrži neki #hashtag.
Najpopularniji i neizostavni hashtag-ovi koje upotrebaljavaju svi korisnici Instagrama svakodnevno su:
#YOLO – „You only live once“ – Osobe koje su zavisne od adrenalina i ekstremnih sportova, odnosno osobe koje ne pribegavaju standardnim užicima upotrebljavaju ovaj hashtag da bi podstakli ostale korisnike da je život samo jedan i da treba iskoristiti svaki trenutak na najbolji mogući način.
#TBT – „Throwback Thursday“ - Prvobitna ideja ovog hashtag-a je bila da korisnik svakog četvrtka okači svoju fotografiju iz prošlosti. Međutim ovaj hashtag je dobio na popularnosti i sada ga korisnici upotrebljavaju mnogo češće, odnosno i drugim danima u nedelji.
#FBF – „Flashback Friday“ – Ima isto značenje kao i hashtag #TBT, samo što je njegov smisao da korisnik postavlja svoje stare fotografije petkom.
#NoFilter – Iako svi korisnici upotrebljavaju popularne filtere koje Instagram nudi, postoje i one fotografije na koje korisnici žele da skrenu pažnju da su bez filtera (#NoFilter). Obično su to razni pejzaži, zalasci sunca i slike sa putovanja koje su same po sebi očaravajuće.
#Foodporn – Hashtag koji se koristi za prikazivanje omiljenog jela. Obično su to specijaliteti iz restorana. Ovim putem drugi pratioci mogu da dobiju ideju gde bi mogli da probaju hranu koju su videli na nečijem Instagram profilu.
#Regram – Kao što se na Twitter-u koristi izraz „retweet“ da bi se nečija već postojeća poruka ponovo podelila, tako se i na Instagramu #Regram koristi za ponovo objavljivanje postojeće fotografije.
#POTD – „Photo of the Day“ - Korisnik upotrebljava ovaj hashtag za svoju najbolju fotografiju tog dana.
#OOTD – „Outfit of the Day“ – Kao i do sada moda je izuzetno bitan faktor u društvu, tako da veliki procenat ženske populacije, a sve češće i muške, želi da podeli fotografiju odevne kombinacije odabrane tog dana.
Moj omiljeni hashtag je #yolo, jer sam veliki ljubitelj avantura i smatram da oslikava moj životni moto: „Everything you want is on the other side of fear.“
U komentaru možete podeliti sa nama koji je Vaš omiljeni hashtag.
autor: Marija Mandrapa