„Prijavi se!“
„Pridruži se!“
„Postani član!“
Ove i slične fraze ste sigurno sretali na web-u, one služe da dođu do vaše email adrese. Imaju istu svrhu, ali je pitanje da li komuniciraju istu stvar?
Da li jedna reč može da promeni vaš osećaj po pitanju „dugmeta“?
U mnogim slučajevima može. Razlika između „prijavi se“ i „pridruži se“ je razlika između liste i zajednice.
Reč umnogome utiče na značenje, osećaj i motivaciju.
Sada kada to znamo, pitamo se, koje su to reči i fraze koje dovode do željene akcije?
Nauka o copywritting-u, psihologija naslova i umetnost povećanja odnosa klikova i akcija su značajno doprinele online marketingu.
Istraživanja pokazuju da jedna reč pravi razliku
Često ne razmišljamo dublje zašto smo kliknuli baš na određeni naslov. Ono što se u tom trenutku dešava jeste inercija. Ono što inerciju pojedinca čini specifičnom jeste emocija. Svaka reč budi određenu emociju. Istraživanja su pokazala da reč kojom opisujemo saobraćajnu nesreću („ulubljen“ ili „smrvljen“ auto) utiče na način na koji je očevici doživljavaju.
Istraživanje koje je sprovela Ellen Langer (socijalni psiholog) pokazuje moć jedne reči u praksi . U svom eksperimentu, ona je na tri različita načina pitala ljude da se posluži njihovom kopir mašinom.
- „Izvinite, imam pet stranica, mogu li da se poslužim Vašom kopir mašinom?“ – 60% ljudi je reklo DA.
- „Izvinite, imam pet stranica, mogu li da se poslužim Vašom kopir mašinom jer baš žurim?“ - 94% ljudi je reklo DA.
- „Izvinite, imam pet stranica, mogu li da se poslužim Vašom kopir mašinom jer treba da napravim neke kopije?“ - 93% ljudi je reklo DA.
Ključna reč za uspeh je u ovom slučaju bila „jer“. Zaključujemo da ukoliko želimo da pokrenemo ljude na neku vrstu akcije, potrebno je da im damo razlog, tačnije odgovor na pitanje „Zašto?“.
Top 5 najubedljivijih reči i fraza u marketingu
* Ti
* Besplatno!
* Zato što (Jer)
* Odmah (Sada, Još danas)!
* Novo!
Preporuka je da se ove reči koriste u naslovima, podnaslovima, u prvom opisu, kao deo poziva na akciju...
20 reči koje prave najveći uticaj
- Iznenada
- Sada
- Najvaljujemo
- Predstavljamo
- Sjajno
- Senzualno
- Upečatljivo
- Revolucionarno
- Potresno
- Čudesno
- Magično
- Ponuda
- Brzo
- Lako
- Željeno
- Traženo
- Izazovno
- Uporedi
- Povoljno
- Požuri
10 uzročno posledičnih reči i fraza
- Prema tome
- Kao rezultat
- Iz razloga
- Izazvano
- Zato
- Zbog
- Od tada
- Usled
- Dakle
- Prema tome
- Uzročno posledične fraze čine da vaše tvrdnje zvuče objektivno i racionalno.
10 fraza koje naglašavaju ekskluzivnost
- Samo za članove
- Potrebno je ulogovati se
- Samo za one sa pozivnicom
- Ekskluzivna ponuda
- Budi jedan od nekoliko
- Saznaj prvi
- Budi prvi koji će probati
- Dostupno samo onima koji su se pretplatili
- Samo za rezervacije preko web sajta (facebook-a, twitter-a...)
- Rođendanski popust
Iako znamo da je potrošački svet veliki, želimo da baš mi prodavcu budemo posebni na neki način.
10 fraza koje naglašavaju nestašicu
- Ograničena ponuda
- Do isteka zaliha
- Rasporodaja se uskoro završava
- Samo danas
- Ostalo je još samo 3 (mesta/komada)
- Dostupno za 10 najbržih
- Dostupno samo ovde
- U pola cene u narednom satu
- Akcijske cene do kraja meseca
- Last minute ponuda
Jedna od stvari koje utiču na odluku o kupovini jeste činjenica da nešto može nestati.
20 reči i fraza koje čine da se osećamo sigurno
- Anonimno
- Autentično
- Najprodavanije
- Sertifikovano
- Garantovano
- Doživotno
- Povraćaj novca
- Bez obaveze
- Bez uslova
- Bez rizika
- Zvanično
- Privatnost
- Zaštićeno
- Dokazano
- Potvrđeno
- Istraženo
- Rezultati
- Sigurno
- Testirano
- Probaj pre kupovine
Ove reči kod kupaca stvaraju osećaj poverenja.
25 najkorišćenijih reči koje imaju moć
- Verujemo
- Otkrivamo
- Razumemo
- Moćno
- Najbolje
- Osvoji
- Specijalno
- Više
- Bonus
- Ekstra
- Novo
- Provereno
- Cena
- Zaštićeno
- Sjajno
- Kako da
- Poslednji
- Svež
- Novo
- Veliki
- Premijerno
- Osnovno
- Potpuno
- Uštedite
- Kreirajte
Podelite sa nama koje su to reči i fraze koje vi koristite, a pokazale su dobre rezultate.
autor: Sanja Ristić