Instagram je u poslednjem periodu ponudio neke sjajne novitete svojim korisnicima, ali ovog puta je zaista prevazišao sebe sa novom dužinom videa – od 60 sekundi. Time ne samo da je četvorostruko produžio dužinu videa za obične korisnike već i dvostruko za oglašivače.
Trenutno je ova mogućnost ograničena samo za “povlašćeni” deo korisnika, a kasnije će biti dostupna celokupnoj Instagram populaciji. Trenutno je na snazi period testiranja i mi jedva čekamo da i nama “običnim smrtnicima” bude dostupna, a naravno i za potrebe oglašavanja. Složićete se da je mnogo lepše kada neki svoj bitan životni momenat (npr. rođendan, svadbu itd. ) možete da uobličite u video od celog minuta, a ne samo 15 sekundi.
Ono što je takođe važno napomenuti jeste da se Instagram, po uzoru na Facebook sve više okreće ka potrebama oglašivača i verujemo da je ovu promenu upravo taj “vetar” i doneo. Oni koji su bili na samom vrhu beneficirane liste brendova koja je prva uspela da testira ovu opciju jesu dva gigantska brenda kojima takva vrsta promocije i jeste najpotrebnija, a to su Warner bros i T – mobile.
Kada se osvrnemo ka prošlosti, prvi Instagram video se pojavio pre tri godine. Ko bi rekao da je već toliko prošlo? Instagram je takvu promenuo realizovao u saradnji sa Facebook-om koji video sadržaj prikazuje još od 2012. godine.
Sigurni smo da će ova promena doneti Instagramu mnogo veću zaradu od strane oglašivača, što je upravo i bio njihov cilj. Korisnici privatnih profila upravo iz tog razloga mogu da očekuju da će veći deo njihovog Instagram News Feed-a biti izdvojen za oglašavanje.
Kako su brendovi dočekali ovu vest?
Dosta brendova, pogotovu jakih svetskih, lagano se premeštaju sa TV reklamiranja na digitalno i ova promena im je odlično legla. Modna i filmska industrija prosto vapi za ovako nečim.
Šta može biti problem kod ove promene?
Pažnja klijenata je sa razvojem marketinga, tehnologije i generalno brzine života postala sve slabija. Trebalo bi imati u vidu da je potrebno kliknuti na video kako bi se pokrenuo i kliknuti kako bi se čuo zvuk. To sve može biti malo problematično kada su moderni korisnici u pitanju. To je naravno sasvim u redu ukoliko se radi o reklami za novi film, seriju gde nikoga od nas naravno neće mrzeti da sve to isklikćemo kako bismo videli i lepo čuli najavu.
Da li ovim potezom Instagram želi da doskoči sve popularnijem Snapchatu?
Pa reklo bi se da ne, pošto je Instagram i dalje u prednosti jer daje mogućnost vodoravnog videa koji je istog formata kao TVC.
Zašto je ovo veći izazov za kreativce koji stoje iza video snimaka?
Video od minut koji će se prikazivati na Instagramu mora imati toliko jaku dinamiku i takav kvalitet, da vi kao korisnik nijednog sekunda od tih 60 ni ne pomislite da učinite blagi pokret prstom na gore i nastavite da skrolujete po Instagram sadržaju. Prilično veliki izazov za današnje vreme, zar ne?
Kako se vama čini ova vesti i za koje kategorije brendova, osim za pomenute, mislite da će ova promena biti više nego dobrodošla? Do nekih sledećih novosti… ;)
autor: Selena Vignjević