Brz napredak i razvoj socijalnih mreža donosi niz promena koji svaki uspešan Community menadžer mora i treba da prati. Do skoro je „lajk“ bio najbitniji. Sada je podjednako bitan, ali svakako nije dovoljan. Sada brendovi mogu od svojih fanova očekivati više posvećenosti.
U narednom periodu će biti lansirana nova Facebook funkcija, koja podrazumeva da će update na News feed-u dozvoliti korisnicima da biraju grupe prijatelja koje preferiraju i čije objave žele da vide na vrhu svojih početnih stranica. Pored prijatelja, korisnici Facebook-a će moći da izaberu iz liste lajkovanih stranica i stranice brendova čije objave žele da vide na vrhu početne stranice. Korisnicima će se prikazivati stranice određenih brendova uz pomoć algoritma na osnovu njihovog interesovanja, odnosno pretrage u Facebook search bar-u. Usluga će se posebno naplaćivati brendovima kojima će ovo biti još jedan od načina praćenja uspešnosti Facebook kampanje.
Kompanije daju veliki novac Facebook-u za reklamiranje stranica, a sve u svrhu promocije i povećanja lajkova stranice, ali ovo ulaganje nema mnogo smisla ukoliko korisnici koji su lajkovali stranicu brenda ne vide postove istog. Funkcija je korisna za Community menadžere, zato što će na ovaj način biti uvereni da će fanovi koji dodaju brend na svoju „see first“ listu, sigurno videti sadržaj koji žele da prezentuju. Sada korisnici koji označe stranice nekog brenda kao važne će zaista videti sve postove koji su objavljeni na toj stranici od njihove poslednje posete Facebook-u i to na vrhu News Feed-a. To će biti označeno zvezdicom, koja će se nalaziti u gornjem desnom uglu posta. Dalje pretraživanje News feed-a će se vršiti uobičajeno i bez smetnji.
Community menadžeri bi ipak trebalo da budu oprezni zbog uvođenja ove novine. 2007 godine Facebook je prezentovao parolu: „Reklamirajte se na Facebook-u da bi ljudi lajkovali vašu stranicu“. Osam godina kasnije, Facebook nam poručuje: „Reklamirajte se na Facebook-u da biste korisnicima mogli da prenesete vašu poruku“. Cilj ove funkcije jeste da kompanije podstaknu korisnike da njihovu stranicu dodaju u „see first“ listu i da na taj način redovno prate sadržaje njihovih postova. Sa druge strane, Community menadžeri će definitivno na ovaj način bolje razumeti fanove stranica koje vode i na osnovu toga će kreirati još uspešniju kampanju.
autor: Marija Kostić