Svi koji su iole u svetu socijalnih medija su upoznati sa novom senzacijom koja se nedavno pojavila – Instagram je prezentovao novu opciju koja jako podseća na onaj, znate već, Snapchat.
Ja sam se prethodnih dana kao i svaki „džanki“ zavistan od socijalnih medija bacila na istraživanje i testiranje ovog Instragram noviteta. Izvinjavam se mojim pratiocima koji su bili izloženi mojim ne tako inovativnim i originalnim Instagram Stories postovima, uglavnom hrane, prirode itd, ali bilo je to samo u naučne svrhe - #lol.
Ono što Instagram Stories nudi jeste postavljanje slika i kratkih video snimaka koji se prikazuju u okviru posebne linije iznad klasičnog News Feed-a. Svaki sadržaj je dostupan samo 24h. Ono što je sjajno jeste što je ova opcija kod Instagrama mnogo preglednija i lepše koncipirana nego kod Snapchat-a. Sadržaj je lepo raspoređen. Po mom mišljenju i dizajn je lepši. Pošto i dalje postoji regularan deo sa slikama koje inače postujemo, ovo je samo mali šlag na torti. Kada kliknete na nečiji kružić Instagram Stories-a, priče tog korisnika su hronološki raspoređene i jasno se vidi gde koja njegova priča počinje, gde se završava i gde počinje sledeća.
Jedina razlika koja postoji u odnosu na Snapchat jeste što ne postoje zabavni filteri sa raznim dodacima poput prepoluranih „puppy“ faca. Ali verujem da će Instagram uskoro napraviti i neki takav update. U IS-ima postoji opcija dodavanja teksta, emotikona i možete pisati rukom, u stilu #doodle.
Ne postoji opcija da vam neko lajkuje ili komentariše te „priče“, ali zato veoma lako možete da vidite ko vam je pregledao sadržaj. Sve što je potrebno jeste da kliknete na svoj post i u donjem uglu ćete pored malog okca videti broj pratioca koji su ga pregledali. Zatim prevucite post prstom na gore i videćete celokupan spisak ljudi koji su pregledali vaš post i to hronološkim redom. Takođe imate opciju u gornjem desnom uglu, ukoliko kliknete na točkić, da selektujete populaciju koja može da vidi vašu priču. Opcije su da vide svi vaši pratioci, samo pratioci koje i vi pratite ili niko. Takođe nakon postovanja možete i sadržaj skinuti na svoj telefon ili ga objaviti u vidu regularnog Instagram posta ili pak izbrisati. Sve te opcije su mnogo preglednije nego na Snapchat-u. Maksimalno trajanje videa je 10 sekundi baš kao i na Snapchat-u.
E sad, prelazimo na zanimljiviji deo priče, koja zanima sve nas koje zarađujemo hleb od socijalnih medija – kako ovu opciju iskoristiti za potrebe biznisa.
Ono što odmah na početku moram da naglasim jeste da je ova opcija, baš kao i Snapchat prilagođena više mlađim generacijama, tačnije čuvenoj Z generaciji i mlađim Milenijalsima. Dakle, i brendovi koji planiraju da ovu opciju iskoriste za svoje biznis planove bi trebalo da znaju da će biti uspešniji ukoliko je njihova ciljna publika u prethodno pomenutim grupama.
Neki od slučajeva kada vam ova opcija može biti veoma zgodna su sledeći:
- 1. Teaser sadržaj – npr. u slučaju kada reklamirate klub ili neki restoran i želite da najavite neki zabavni event, a da pritom otkrijete samo delić priprema, to možete sjajno da učinite kroz IS. Takođe ukoliko ste kao mi uspešna marketinška agencija i imate neke nove velike planove (psssst) možete učiniti tako što ćete izbaciti mali teaser, samo delić kancelarije u kome se vidi tim koji je u sred nekog burnog brainstorming-a.
- 2. Podizanje svesti o nekoj određenoj temi – npr. želite da podignete svest ljudi o sigurnoj vožnji, možete ubaciti neki kratki edukativni video koji će pokazati kako i zašto voziti sigurno ili pak sliku sa tekstom koja će promovisati vaš cilj.
- 3. Najavljivanje pravila za neko takmičenje – sada su sve popularnija takmičenja koja čine čuda za Engagement kako Facebook-a, tako i Instagrama, tako da je ova opcija sjajna za kratko i jasno objašnjavanje pravila.
- 4. Dodatni sadržaj – svaka promena je dobrodošla, a uvođenju IS-a su se ljudi generalno obradovali. Ukoliko želite da postavljate regularno slike možete, ukoliko želite da stavljate povremeni sadržaj koji vam je samo kratkoročno zanimljiv i to možete. To otvara vrata za nove korisnike, pogotovu one koje pripadaju pomenutim mlađim generacijama.
- 5. Prikazivanje proizvoda – možete kratko prikazati kako proizvod izgleda, kako se koristi i reći par reči o njemu kroz video. Kao i na Snapchat-u ovo je izuzetno zgodan način za prezentovanje novih proizvoda, pogotovu npr. kozmetičkih proizvoda u vidu kratkih tutorijala koji su više nego popularni među mladim generacijama.
Instagram je strateški veoma mudro uveo ovu izmenu s obzirom na to da se njegov Engagement drastično smanjio (procenjuje se čak i za 33%) od kada su uvedeni sponzorisani postovi i na ovu socijalnu mrežu. Ljudi su se generalno, a pogotovo oni koji Instagram koriste za potrebe biznisa, uplašili da će i Instagram kao Facebook početi da funkcioniše po principu „bez para nema muzike“. Posledica toga jeste da je većina manjih biznisa, namenjenih mladima prešla na osvajanje Snapchat-a. E sad, ono u čemu je Instagram danas u velikoj prednosti u odnosu na Snapchat jeste zbog toga što on već ima dugogodišnju bogatu populaciju koja garantuje daleko veći Reach, tačnije njegovo visočanstvo Reach. Takođe Instagram ima više od 500 miliona aktivnih korisnika svakog meseca što je, morate priznati, impozantno.
Ovih dana sam se tako zanimala, testirala ovu opciju i čitala malo forume. Mlađe generacije su i dalje više naklonjene Snapchat-u, ali ko zna, sa novim update-ovima IS-a se to možda i promeni.
Neki od svetskih brendova koji su već počeli da koriste ovaj Instagram novitet jesu Instagram stranice: Nase, MTV-a, Asos-a, Loreal-a, Mercedez-a, MAC šminke itd.
Mi kao firma ćemo svakako ovaj novitet inkorporirati u naše kampanje, a ja u svoj lični Instagram profil, a vi?
Autor: Selena Vignjević