Očekivanja potrošača veća su nego ikad ranije, jer su nam sve dostupniji uređaji pomoću kojih možemo odmah da ispunimo svoje potrebe. Želimo sve i želimo to odmah. Kako bi se povezali sa potrošačima u momentu kada imaju jasne ciljeve i žele nešto konkretno da kupe, pronađu ili urade, marketari sve češće koriste programsko oglašavanje i uz pomoć podataka i tehnologije targetiraju pravu osobu u pravo vreme. Google mreža multimedijalnog oglašavanja omogućava pristup ovoj sofisticiranoj tehnologiji svim oglašivačima, što vam omogućava da budete prisutni u trenucima koji su najvažniji za vaš brend.
Odnedavno smo bogatiji za nekoliko alata koji dodatno poboljšavaju mogućnosti na Google mreži multimedijalnog oglašavanja.
Veća transparentnost: reagujte blagovremeno uz pomoć AdWords uvida u publiku
Kada dobro upoznate svoje klijente, njihove potrebe, interesovanja, uzrast, geografsku lokaciju itd., imate tu moć da donosite utemeljenije odluke o marketinškim programima. Šta to tačno znači?
AdWords uvidi u publiku pružaju oglašivačima temeljne podatke o ljudima na listama za ponovno oglašavanje, uključujući njihova interesovanja, lokacije, demografske kategorije, kao i korišćenje uređaja. Budući da su ovi izveštaji dostupni direktno u AdWords-u, možete brzo i jednostavno da reagujete na uvide. Primer: ukoliko većina osoba koje su ostvarile konverzije spada u grupu ljubitelja filma, pametno je da ovu publiku sa afinitetima dodate u svoju kampanju.Takođe, ukoliko veći deo vaših klijenata predstavljaju žene od 25 do 34 godine, poželjno je da svoj oglas prilagodite tom podatku, tako da bude interesantan ovoj demografskoj kategoriji.
Belgijska kompanija za telekomunikacije – BASE je zahvaljujući AdWords uvidu u publiku došla do vrlo zanimljivih i korisnih podataka i tako otkrila da je kod ljubitelja biciklizma verovatnoća da kupe pretplatu za svoj mobilni telefon čak duplo veće nego kod prosečnog klijenta. Držeći se ovog podatka, kompanija BASE ostvarila je interakciju sa ljubiteljima biciklizma na Google mreži multimedijalnog oglašavanja i kao rezultat udvostručila broj konverzija. Danas Base, koristeći pogodnost ovog alata, preuzima podatke kako za online, tako i za offline kampanje i beleži izvanredne rezultate.
Druga kompanija koja je takođe imala pozitivne efekte korišćenjem ovog alata jeste Sony Play Station. Naime, ona je uz pomoć Adwords uvida u publiku otkrila da ljubitelji klasične muzike u najvećem procentu ostvaruju interakciju sa njihovim brendom, do čega bi se teško došlo bilo kojom drugom analizom.
Sony se nakon ovog saznanja povezao sa ovom publikom na Google mreži i ostvario stopu učestalosti prikaza veću za čak 31% u odnosu na prethodno definisanu publiku sa afinitetima. Ova promena je kompaniji Sony omogućila da ostvari znatno više prikaza u okviru istog budžeta. Danas Sony koristi AdWords uvide u publiku prilikom kreiranja svake nove kampanje.
Dodatne pogodnosti za oglašivače: vidljivost na Google mreži multimedijalnog oglašavanja se povećava na 100%
Dobar deo multimedijalnih oglasa (tačnije 56%) nikada nije imao mogućnost za prikaz jer su bili ispod preloma (na dnu stranice) ili pomereni van prikaza. Ono što je novina jeste da će ubrzo Google Display mreža postati jedina platforma za medije koja oglašivačima neće naplaćivati prikaz oglasa ukoliko isti nije bio vidljiv. To znači da ćete svoj novac, izdvojen za medije, trošiti samo tamo gde može imati konkretan uticaj. Takođe, u narednih nekoliko meseci se očekuje da će sve kampanje koje koriste CPM – cenu za hiljadu prikaza biti unapređene tako da koriste “Viewable CPM”, odnosno cenu za hiljadu vidljivih prikaza.
Više uticaja:novi pristup oglasima za dinamičko ponovno oglašavanje (dynamic remarketing)
Danas se koriste uređaji različitih veličina i oblika koji ostvaruju interakciju sa sadržajem koji može biti vertikalan ili horizontalan, koji se može dodirnuti, listati i/ili zumirati. To znači da oglasi moraju biti fleksibilni kako bi se prikazivali na različitim uređajima i odredištima za plasman. Uvođenjem poboljšanja u dinamički remarketing, to više ne predstavlja problem. Oglasi imaju mogućnost automatskog menjanja oblika i veličine i uklapanja u sve tipove uređaja. Takođe, oglasi su i dodatno doterani kako bi izgledali besprekorno na bilo kom sajtu ili aplikaciji za mobilne uređaje ili računare.
Primer: Ako u logotipu preovlađuju plava i crvena boja, AdWords vrlo lako može da oboji pozadinu i okvir oglasa baš tim bojama. Treba isprobati različite kombinacije boja i nakon testinga koristiti one koje pokažu najbolji učinak. Kao i uvek, vi imate potpunu kontrolu nad unosom promena u ovaj izbor po sopstvenom izboru, stilu i želji.
Kada sumiramo izloženo, dolazimo do zaključka da je za ispunjavanje očekivanja potrošača neophodna tehnologija koja u potpunosti može da odgovori na njihove potrebe i to u momentu nastanka, gde god se nalazili i koji god uređaj koristili. Upravo programsko oglašavanje omogućava prisustvo brenda u tim važnim trenucima izbora i donošenja odluka. Zato je važno ići u korak sa tehnologijom, neprestano inovirati, unapređivati sve aspekte poslovanja i pomno osluškivati potrebe i želje svojih klijenata. To je vaša zlatna ulaznica za utakmicu velikih igrača.
autor: Jelena Lečić