Kompanije u Srbiji od marta prošle godine i putem YouTube platforme mogu da rade na promociji brenda, proizvoda i usluga, kao i na dobijanju povratnih informacija od korisnika. Ovaj vid oglašavanja pruža razne mogućnosti oglašivačima za povezivanje i s lokalnom i međunarodnom publikom.
Sa više od milijardu jedinstvenih korisnika mesečno i 100 sati postavljenog video materijala svakog minuta, YouTube okuplja ogroman broj korisnika koji traže, gledaju, dele, komentarišu i „lajkuju“ video sadržaje na ovoj video platformi. U Srbiji YouTube ima doseg do 47 odsto populacije. Svakodnevno korišćenje YouTube-a najpopularnije je kod mlađih korisnika te se kod njih procenat penje na neverovatnih 91 odsto korisnika starosti između 20 i 24 godine. Ova populacija inače najviše koristi YouTube za slušanje muzike.
Međutim, YouTube je bitan i za formiranje mišljenja i donošenje odluka o kupovini, s obzirom da ga 62 odsto korisnika smatra pouzdanim izvorom informacija o proizvodu koji planiraju da kupe. Sa inovativnim rešenjem Trueview formata zahvaljujući kome oglašivači plaćaju samo ukoliko je korisnik „aktivno“ pregledao video materijal, YouTube se pozicionirao kao zaista efikasna platforma za sprovođenje marketinških kampanja.
Konkretnih prednosti ima mnogo. Ovo su najbitnije od njih:
- Video oglasi vam omogućuju da se bolje povežete sa potencijalnim kupcima na upečatljiv i jedinstven način. Pored neophodnog tehničkog znanja za pokretanje kampanje i ispravnog targetovanja ciljne grupe, trebaće vam po mogućstvu relativno kratak i zanimljiv video koji privlači pažnju.
- YouTube oglašavanje vam omogućuje da dosegnete svoju ciljanu publiku u trenutku kada oni postavljaju, pretražuju i pregledavaju video sadržaje .
- YouTube oglašavanje omogućuje povezivanje s lokalnom i međunarodnom publikom na drugom najpopularnijem pretraživaču na svetu nakon Googla.
- Oglase možete prikazivati korisnicima YouTube-a na osnovu njihovog pola, geografske lokacije, jezika kojim govore ili interesovanjima. Na primer, oglase možete plasirati ženama koje imaju između 18 i 34 godina, koje žive u Srbiji i koje vole da putuju. Takođe, oglase možete prikazivati po kategorijama ili podkategorijama na Youtube kanalu (npr. muzika, hrana i piće) ili ključnim rečima koje korisnici ukucavaju u polje za pretragu. Fokusiranjem na prave ljude, na osnovu toga ko su oni, gde se nalaze i šta ih zanima, dolazite do idealnih korisnika. Drugim rečima, mogućnost preciznog targetovanja ciljne grupe garantuje ROI.
- Plaćanje se vrši kada gledalac odluči i klikne da pogleda vaš promotivni video (Trueview In-search ads) ili kada odluči da nastavi sa gledanjem videa (Trueview In-stream ili In-dislay). To znači da nećete rasipati novac na ljude koji nisu zainteresovani za vašu ponudu.
- Cena klika ili pregleda nije fiksna, već zavisi od više faktora kao što su atraktivnost oglasa (za gledaoca), odabranih ključnih reči za kampanju, demografskih podešavanja kampanje (mesto, godina starosti, pol, interesovanja, kategorije, ...), ponuda i potražnja za vašim uslugama/proizvodima na određenom tržištu i CTR-a (procenat klikova u odnosu na broj prikaza).
- Bez obzira na to da li vaši potencionalni klijenti koriste pametni telefon, tablet ili računar, vaši video oglasi će doći do njih. YouTube oglašavanje omogućava prikazivanje video snimaka na svim vrstama uređaja. Čak šta više, 40% od svih pregleda na Youtubu-u se izvrši preko mobilnih uređaja.
- Mogućnost integracije sa klasičnom Google Adwords kampanjom.
- Relativno jeftin vid oglašavanja u Srbiji zbog još uvek slabe konkurencije. Složićete se da nekoliko dinara za klik ili pregled video oglasa predstavlja i više nego pristupačnu cenu.
- Iako određeni deo korisnika posle par sekundi "preskoči" vaš oglas, istraživanja pokazuju (a znate i po sebi), da gledalac najčešće ipak zapamtiti brend koji je video.
- Fleksibilnost kampanje se postiže time što sve parametre koje ste inicijalno podesili, možete na osnovu statističkih podataka menjati tokom celokupnog trajanja kampanje.
- Besplatni YouTube alat za analitiku pomaže oglašivačima da saznaju ko su ljudi koji gledaju njihove oglase i kako reaguju na njih.
- Korisnici mogu deliti vaše oglase na društvenim mrežama, mogu pratiti vaš kanal na YouTube-u i komunicirati sa vama. Sticanje pratilaca će se zasigurno ubrzati YouTube oglašavanjem.
- Postoji mogućnost Remarketing-a, tj. prikazivanja video oglasa samo osobama koje su već bile na vašem YouTube kanalu, videu ili web sajtu.
Jeste li već isprobali ovaj vid oglašavanja?
Kakvi su vam utisci?
autor: Vlada Ilić