Remarketing je sastavni deo Google Display Network-a (GDN u daljem tekstu). Da bismo razumeli šta je Remarketing moramo prvo razumeti GDN. GDN je mreža za oglašavanje koju čini preko million web sajtova i predstavlja vodeću mrežu za multimedijalno oglašavanje u svetu. Dakle GDN vam omogućava da relativno jednostavno postavite svoj oglas na preko 90% web sajtova u svetu. Oglasi mogu biti u vidu teksta, slike (baner), interaktivne animacije ili video zapisa.
Naravno, pošto verovatno nikoga ne zanima da se oglašava na milion web sajtova (i plaća za to), Google nam je omogućio da precizno odaberemo ljude i web sajtove koje želimo da ciljamo svojim oglasima. Tako nam na raspolaganju stoje opcije:
- Placements – “ručno” biranje web sajtova na kojima želimo da se naši oglasi prikazuju, recimo vodeći portal u branši koju oglašavamo.
- Interests – oglasi će se prikazivati populaciji koja ima određena interesovanja. Ukoliko se oglašava salon automobila, oglase možemo prikazivati samo ljudima čije ponašanje na internetu ukazuje da su zainteresovani za kupovinu novog automobile (posećuju sajtove za prodaju automobile, čitaju recenzije automobila...).
- Topics – oglasi se prikazuju na sajtovima koji se odnose na neku određenu temu. Tako recimo možemo oglašavati pomenuti salon automobila na web sajtovima koji se bave automobilima. Kategorije su veoma slične kao kod Interests načina targetiranja, razlika je što se Interests odnosi na interesovanja ljudi, a Topics na tematiku web sajta.
- Contextual – oglasi se prikazuju na osnovu podudaranja sadržaja web stranica i odabranih fraza (ključnih reči). Ukoliko odaberemo frazu “nova Honda”, oglasi će se prikazivati na web stranicama na kojima se u tekstu pojavljuje “nova Honda” i varijacije ove fraze. Akcenat je na tome da se oglasi pojavljuju samo na stranicama na kojima se nalaze ključne reči, a ne na celom web sajtu.
I na kraju, konačno dolazimo do Remarketinga. Zbog čega je Remarketing tako poseban? Remarketing je specifičan, jer su ciljna grupa Remarketinga isključivo ljudi koji su već bili na vašem sajtu. Evo kako to funkcioniše:
- Prvo na svaku stranicu web sajta treba postaviti Remarketing kod. Zahvaljujući ovome, svaki posetilac vašeg sajta će ostati upamćen (cookies). Ovako dobijamo populaciju kojoj će se oglasi prikazivati.
- Moguće je razdvojiti posetioce prema stranicama koje su posetili, tako da možete prikazivati različite oglase posetiocima različitih stranica. Ovo je veoma korisno kod web sajtova koji nude različite kategorije proizvoda ili usluga. Na primeru auto salona možemo razdvojiti ljude koji su posetili stranicu za prodaju automobila i stranicu za servis automobile.
- Remarketing je pogodan za plasiranje oglasa sa specijalnim porukama. Uzmimo ponovo primer salona automobila. Korisnik je zainteresovan za kupovinu automobila, ali ne može da se odluči koji auto mu se najvišesviđa. Tu nastupa Remarketing, sa oglasom koji izgleda ovako: slika automobila za koji je korisnik zainteresovan (recimo da je to Honda Civic) uz tekst ”Specijalna ponuda, ukoliko kupite Hondu Civic do kraja godine na poklon dobijate vaučer za kupovinu 100 litara benzina”. Naravno tekst oglasa mora biti istinit i treba da ubedi korisnika da se odluči za vas.
- Još jedna prednost Remarketinga je mogućnost određivanja koliko će dugo neko biti u vašoj listi. Ukoliko je vaš proizvod takav da se o kupovini istog razmišlja dugo, logično je da će posetioci sajta biti duže na listi. Ukoliko nudite neke jednokratne hitne intervencije o kojima se obično ne razmišlja dok se ne dese, nema potrebe da posetioce držite mesec dana u svojoj Remarketing listi.
Da sumiramo. Pomoću Remarketinga, moguće je plasirati specijalno kreirane oglase korisnicima koji su već posetili vaš web sajt. Ukoliko je neko već bio na vašem sajtu, velika je verovatnoća da je u potrazi za uslugom ili proizvodom koji vi nudite. Tu nastupa Remarketing koji treba da ubedi korisnika da se odluči baš za vas, da ga podseti da vi nudite to što njemu treba, da ga privuče nekom specijalnom ponudom i da ga ostavi zbunjenog “kako oni znaju da želim da kupim Hondu Civic!?”
Video ispod ukratko i precizno objašnjava Remarketing i sadrži uputstvo za implementaciju Remarketinga u AdWords kampanju.
autor: Luka Marić