Ovo je za mene posebno važna tema. Mnogo volim da pišem i između ostalog sam i Content Manager. Inače u životu bolje komuniciram putem pisane reči, što ne znači da sam „slaba“ u usmenoj komunikaciji, ali nekako mi je lakše da kažem sve što želim u pismenoj formi. Onda misli i reči glatko teku.
Kada sam nedavno istraživala SEO novine, baš sam se obradovala nekim novim pravilima koja će svi koji su bave ovom oblašću morati da prate u narednoj godini. U daljem tekstu ću pokušati da vas upoznam sa nekima od njih i pojansnim zašto ih je bitno pratiti.
1. Fokusiranje na namere svakog člana vaše ciljne grupe je imperativ.
Do sada je najbitnije bilo napisati tekst, ubaciti ključne reči koje će biti linkovane ka određenom delu sajta vašeg klijenta i to je to. U sledećoj godini to baš neće biti tako. Hvala Bogu. Ako me nešto vređa jeste sama pomisao na to da neko napiše tekst da bi samo poslužio određenoj svrsi. Onda bolje da ga nisi ni pisao. Ono na šta je sada neophodno da mislimo najviše jeste šta ciljna grupa želi, šta je zanima. Bitno je da celokupan sadržaj teksta bude podređen željama i potrebama naše ciljne grupe. Do sada je poenta bila samo da dobijemo taj čuveni klik, ali više nije tako. Sada se u skladu sa razvojem čudesnog Google sveta može jasno videti koliko se neko zadržao baš na toj stranici vašeg sajta, gde je dalje otišao itd. Danas je sve u tome. Klik je zastareo, prevaziđen, nedovoljan. Bitna je aktivnost nakon tog klika.
2. Ključne reči nisu više poenta cele SEO priče.
Google je neverovatno „porastao“ u poslednjih par godina i danas može da prepozna mnogo više od ključnih reči. Danas može da interpretira i propozna mnogo više od jedne reči ili jednostavne sintagme. Naravno da će i dalje biti poželjno na primer kada pretražujete gde možete večeras da izađete da ubacite ključne reči kao što su „noćni život“ ili „najbolji klubovi“, ali semantičko značenje reči postoje mnogo važnije. Sada u svom tekstu možete više pisati npr. o iskustvima iz noćnog života i vaš tekst će ipak doći do željene populacije. Hvala Google-u na ovome, ovo je zaista sjajna vest! Google trenutno ovako razmišlja: u slučaju da želite da promovišete na primer novi Fossil sat, u tekstu koristite reči kao što su vreme, sat, Fossil, časovnik, minuti i on će taj tekst bolje oceniti i rangirati. Ono što posebno morate imati u vidu jeste da ljudi više ne ukucaju na pretraživaču samo jednu ili dve reči, već čak njih 75% njih kuca 3-4 reči i u skladu sa time moramo i pisati tekstove.
3. Sve će se ubuduće svoditi na čuveni fenomen „user experience“.
Jedan fenomenalan podatak koji nam može mnogo nagovestiti o budućnosti internet sveta generalno, jeste da Google ima 500 promena algoritma tokom samo jedne godine. Dakle, više od jedne promene algoritma na dan. Fascinantno, zar ne? Šta možemo da očekujemo tek 2030.?
Google menja svoje algoritme u odnosu na svoju trenutnu uspešnost, a mere je u odnosu na to koji procenat ljudi nađe ono što želi na prvih par rezultata pretrage. Google zvani pametnica!
4. Originalni tekstovi pobeđuju!
Ova vest me je posebno obradovala. Nemam ništa protiv copywriting-ovanja i često sam primorana da se bavim i tom radinošću, ali osećaj kada pročitam svoj copywriting-ovan tekst i moj autorski tekst ne mogu da se porede. Zato, ubuduće ubacite više primera, svog mišljenja o određenoj temi, više svojih iskustava, naravno ukoliko određena tema to dozvoljava. Sloboda nas Content Manager-a je upravo povećana! Učinite da ljudi zaista osete vaš tekst, da je on u njima zaista nešto promenio, neko novo gledište otvorio i da tih par minuta nije uzalud potrošeno kao što bi bilo na klasičan prodajni tekst. Šta mislite zašto ljudi prate danas toliko reality show programe? Zašto toliko vole da gledaju privatne slike poznatih zvezda? Zašto vole da čitaju autobiografije? Nisam među njima, ali kao psiholog donekle mogu da ih razumem. Potrebno im je nešto lično, jer u svetu koji je toliko prenatrpan informacijama, njihov prag draži više ne može bilo šta da zadovolji, to mora biti nešto drugačije, nešto duboko, nešto više. Iskoristite to i u našem poslu. Ukoliko ne želite da se vaš materijal izgubi u vrtlogu nepročitanih tekstova, zamislite čoveka iz ciljne grupe kojoj je tekst (odnosno proizvod, usluga) posvećen i pišite njemu, pišite ono što osećate da bi ga zaista zanimalo i to iz vaše perspektive kao potrošača.
5. Veličina je ipak bitna!
O da, veličina postaje bitna. Govorim naravno o dužini teksta. U 2016. godini će se bolje rangirati tekstovi koji imaju 1200- 1500 reči nego manji tekstovi od 300-500 reči. Za mene kao osobu koja uvek ima problem da smanji tekst, a ne da ga poveća, je ovo najbolja vest. Duži tekstovi će pogotovu biti poželjni kada su u pitanju konkuretne teme. Da vam tekst ne bi bio dosadan, rastavite ga lepo i ravnomerno na pasuse, ubacite bulete, zvezdice, bilo šta što će ga vizuelno razbiti, kako ljudi ne bi odustali od čitanja pre nego što i počnu da čitaju.
6. Tekstovi moraju biti prilagođeni čitanju sa mobilnog telefona.
I ptice na grani danas sve proveravaju pre sa mobilnog telefona i sa tableta, nego sa desktop računara. Zato vaš tekst u svakom smislu mora biti prilagođen čitanju sa telefona. Kako tekst, tako i slike koje se nalaze u vašem tekstu. Dakle, ukoliko vaše tekstove kačite na sajt koji nije responsive, u 2016. možete da se pozdravite sa njihovom uspešnošću.
7. Originalne slike dominiraju.
Šta vas prvo privuče na Facebook-u, na nekom portalu? Kvalitetna i zanimljiva slika, zar ne? Da li će vas privući slika koju ste sto miliona puta videli već na bilbordima, na socijalnim mrežama, na televiziji? Naravno da ne. Zato je savet za 2016. godinu da slike koje stavljate u vaše tekstove budu ili originalne ili bar specifične slike, tj. one koje ljudi nemaju prilike da vide svaki dan. Danas u vreme kada Instagram vlada je zaista teško postati konkurentan na tržištu slika, tako da je opet, ukoliko ste u mogućnosti, najbolje rešenje da vizuali budu vaši originalni, odnosno dizajnirani specijalno za svaki tekst.
Ono što bih vam ja lično posavetovala jeste da, ukoliko ste u mogućnosti, svakom tekstu posvetite podjednaku pažnju nevezano koji klijent, proizvod ili usluga su u pitanju. Razgovarajte sa ljudima koji su vam potencijalna ciljna grupa i pokušajte da se uživite. Možda vam je malo glupo da glumite eksperta u nekoj oblasti, ali nema ni potrebe da to budete. Sve što je potrebno jeste da se zaista zapitate šta potencijalnog kupca ili korisnika zanima i da odgovorite na sva njegova pitanja ili želje. Intuicija i empatija, pa čak i u SEO svetu, je ono što se danas posebno ceni, pa makar i kada je u pitanju promocija nekog proizvoda ili usluge uz koju vam ta dva pojma nikako ne idu. Probajte neke od ovih saveta, pa podelite ispod teksta sa mnom da li je učinak bio bolji, a vaš osećaj zadovoljstva nakon pisanja veći. Do sledećeg bloga... KEEP CALM AND BE UNIQUE&ORIGINAL.
autor: Selena Vignjević