Društvene mreže su doživele svoju ekspanziju i pitate se koliko će to dugo trajati, koliko je efikasna činjenica da imate poslovnu stranicu na nekoliko društvenih mreža i, ukoliko je ne posedujete, koliko se isplati da započinjete sa time sada?
Evo nekih zanimljivih podataka o tome koliko se ljudi nalazi na društvenim mrežama i koji su trendovi u 2015. godini.
Ne znam da li vam je poznata činjenica da je od svih korisnika Interneta, SEDAMDESET I DVA PROCENTA registrovano na nekoj društvenoj mreži. Evo, dok ispisujem ove redove, pomenuti procenat raste.
23% korisnika Facebooka proverava svoj nalog 5 puta dnevno.
89% korisnika društvenih mreža ima između 18 i 29 godina.
60% korisnika koji imaju između 50 i 60 godina je AKTIVNO na društvenim mrežama.
Ukoliko vam ove brojke ne govore mnogo, sledeća slika će vam svakako reći više nego hiljadu reči. :)
Šta se dešava na Internetu u toku jednog minuta.
Izvor: http://blog.qmee.com/online-in-60-seconds-infogra...
Shvatili ste koliko se brzo stvari dešavaju i koliko je bitno biti u toku sa najnovijim dostignućima i modernim trendovima na webu kako biste uspeli svoje poslovanje da vodite i u online svetu.
Trend u 2015. godini je svakako integrisani marketing i korišćenje više kanala komunikacije da biste došli do krajnjih korisnika. Sve više će se kombinovati različiti oblici promocije. Na primer, Email marketing pruža mogućnost da unutar poruke stavite dugmiće za deljenje sadržaja, lajkovanje ili praćenje profila na društvenim mrežama.
Sve više pažnje obraća se na real time marketing, trend koji su započele velike kompanije u 2014. godini. Kompanije odgovaraju na najnovije vesti i trendove na društvenim mrežama u realnom vremenu. Za to je, naravno, potreban veliki marketing tim i radnici koji su dostupni gotovo 24 h dnevno i zato je ova vrsta marketinga primerena čuvenim brendovima. Evo primera trenutne reakcije (u pitanju je odgovor na Twitter-u automobilske kompanije Nisan na fotografiju Kim Kardašijan u jednom časopisu):
Dobar marketinški potez, složićete se. Obratite pažnju na broj Ritvitova (8,038) i Fejvorita (5,884). Koliko god Nisan veliki brend bio, moje mišljenje je da ovakav vid komunikacije sa ciljnom grupom mogu oponašati i manje kompanije.
Potrebno je da se upoznate sa najpopularnijim društvenim mrežama i pratite koju njihovu mogućnost najbolje možete da iskoristite za promovisanje svog brenda, proizvoda, usluge, a zatim PRATITE ONO ŠTO PRATE FANOVI vaše stranice, vaši pratioci na Instagramu, Tviteru, Pinterestu itd.
Video je postao najčešći oblik promocije. To smo svi primetili na društvenim mrežama na kojima imamo naloge, zar ne?! Pomoću njega možete lakše prići potencijalnom kupcu, ali to morate učiniti u roku od jednog minuta. Mnogo je lakše korisnicima „ispričati“ šta imamo putem video sadržaja. Zbog toga je i Facebook uveo video kao način promocije.
Još jedan nametnuti trend, možda i onaj najbitniji je da Facebook sve više prostora daje plaćenim oglasima, pa je vidljivost objava koje nisu plaćene sve manja.
Dramatično je opao organski saobraćaj (Reach) u korist plaćenih oglasa. Činjenica koja ide u prilog ovoj konstataciji jeste da je Facebook značajno povećao prihode preko svojih oglasa. U trećem kvartalu prošle godine zaradili su skoro 3 milijarde dolara samo preko oglasa. Impresivno, zar ne? Njihov izveštaj možete pogledati ovde: http://techcrunch.com/2014/10/28/facebook-q3-2014/.
Facebook, kao predvodnik, i ostale društvene mreže će, kao i do sada, konstantno postavljati nove trendove i stalno će se menjati. Na (n)vama je da te trendove ispratite i zajedno sa njima svoje online prisustvo učinite vidljivijim, a svoje poslovanje profitabilnijim.
autor: Darja Kovrlija