​Trendovi u svetu Oglašavanja

Živimo u eri internet tehnologije, u kojoj se iz dana u dan povećava broj internet korisnika. Glavni izvori informisanja su nam različiti pretraživači, blogovi, YouTube kanali, društvene mreže i različite platforme koji su nesvesno postali sastavni deo naših života. Teško je reći da možemo zamisliti dan bez telefona, tableta ili laptopa. Dan bez posete neke od društvenih mreža, korišćenja Google pretraživača ili ChekIn-a u omiljenoj kafeteriji ili restoranu.

Danas jednu uspešnu kompaniju ne možete zamisliti bez razvijenog on-line marketinga i ako želite da vaše poslovanje zaživi treba se posvetiti ovom segmentu. Baš iz tog razloga, marketari digitalnom oglašavanju pristupaju s posebnom pažnjom.

U nastavku su najnoviji trendovi i statistike na ovu temu i dobre su smernice ukoliko ste u dilemi koji način komunikacije je najbolji za vaše poslovanje.

1: Digitalno Oglašavanje Ispred Tradicionalnog

Iz godine u godinu sve se više novca izdvaja na Digitalni Marketing i Oglašavanje, čija potrošnja u poslednje vreme znatno brže raste od Tradicionalne.

Prikaz stope rasta u odnosu na tip medija

2: U čće Mobilnih Uređaja u svetu Digitalnog Oglašavanja konstantno raste

Upotreba mobilnih uređaja za svakodnevno informisanje i dolaženje do informacija “s nogu” sve je intenzivnija, pa i popularnost oglašavanja preko istih raste.

Predviđa se da će do sledeće godine preći 50% sa tendencijom daljeg rasta.

 

Procentualni prikaz udela mobilnih uređajau u odnosu na ukupnu potrošnju koja se izdvaja na Digitalno Oglašavanje

 

3: Društvene Aplikacije prednjače u vremenu provedenom na Mobilnim Uređajima

Preko mobilnih uređaja najviše posećujemo društvene aplikacije, pa je i vreme provedeno na njima najduže.

 

Procentualni prikaz vremena provedenog na mobilnim uređajima kroz aplikacije

 

4: Facebook apsolutno dominira u svetu mobilnog oglašavanja

Kada je reč o prihodima koje digitalno oglašavanje donosi velikim kompanijama, Facebook je apsolutni pobednik i sinonim za dobru zaradu. Iza Facebook-a tu su Google i Twitter.

Neto Prihodi kompanija na osnovu Displey Oglašavanja preko mobilnih uređaja prikazani su na slici

5: Procenat Facebook korisnika sa mobilnih uređaja u odnosu na ukupan broj Facebook korisnika na dnevnom nivou rapidno raste

U prvom kvartalu 2015. procenat Facebook korisnika sa mobilnih uređaja, na dnevnom nivou, činio je neverovatnih 85% ukupnog broja dnevnih korisnika.

*DAU – Daily Active Users

 

 

 

6: Najveći broj Facebook korisnika posećuje ovu platformu svaki dan

  • 80% Facebook korisnika posećuje sajt najmanje jednom dnevno.

  • 54% korisnika posećuje sajt više puta tokom dana.

 

 

7: Vreme provedeno na Twitter-u prevazilazi 5 biliona minuta mesečno

5,3 biliona minuta mesečno se potroši na Twitter-u samo u SAD-u i ima tendenciju rasta..

Prema drugom izvoru, Twitter korisnik u proseku provede 21min mesečno na ovoj društvenoj mreži…

Prosečno vreme koje posetioci provedu na Socijalnim mrežama mesečno

 

 

 

 

 

8: Kombinovanje TV i Twitter Oglašavanja jača Brend

Statistike pokayuju da kombinovanje TV i Twitter oglašavanja dovodi do:

  • slanja efektnije poruke krajnjim korisnicima za 95%.
  • veće namere za kupovinu i to do 58%.

9: LinkedIn mreža sastoji se od Donosioca Odluka i Uticajnih

  • 4 od 5 LinkedIn članova utiču na donošenje poslovnih odluka u njihovim kompanijama.

  • LinkedIn korisnici imaju 2 puta veću kupovnu moć od prosečnog web korisnika.

 

10: Oglašavanje preko mobilnih uređaja povećava se iz godine u godinu

Prognoze su da će se potrošnja na oglašavanje preko mobilnih uređaja samo u SAD-u povećati za 50% tokom ove godine i da će dostići neverovatnih $ 28.72 milijardi dolara što čini 49% ukupne potrošnje svih digitalnih oglasa.

Do 2019. godine prognozira se da će potrošnja mobilnih oglasa porasti na $ 65.87 milijardi dolara , ili 72,2% ukupne potrošnje digitalnih oglasa.

 

11: Mobilni je postao najvažniji uređaj

Poslednjih godina Amerikanci su dali prednost mobilnim uređajima u odnosu na televiziju. To potvrđuje i podatak da jedan prosečan amerikanac provodi 78min duže na informisanje preko mobilnih uređaja, nego gledajući TV.

 

12: Prihodi od Video oglašavanja nastavljaju da rastu

Prihodi online display oglašavanja imaju tendenciju rasta i prognoze su da će do 2019. porasti za 13,7%, što u brojkama doseže neverovatnih $38 biliona.

Najveću zaslugu za ovakav rezultat imaju Video oglasi, i prognoze su da će oni biti najzaslužniji (55%) za ukupan rezultat koji se očekuje od online dispay oglašavanja do 2019. godine.

Kada sumiramo sve statističke podatke i istraživanja, kao i našu “glad” za novim informacijama i trendovima, možemo reći da je jedna od najvećih vrednosti Interneta, kao medija i kanala komunikacije, njegova rasprostranjenost, dostupnost i pre svega - merljivost. Dvosmerna komunikacija koju nam internet tehnologija pruža, kao i dostupnost informacije o potencijalnim klijentima, prednosti su koje nam ni jedan drugi kanal komunikacije i promocije ne nudi.

Zato: pratite, merite i istražujte sve što vam je dostupno, predvidite potrebe svojih klijenata, iskoristite sve benefite koje vam internet tehnologija pruža i podignite svoj biznis na viši nivo. 

autor: Jelena Lečić

Pošaljite Besplatan Upit