Jedan od ciljeva bilo koje marketinške kampanje jeste jačanje povezanosti kupaca sa brendom (proizvodom ili uslugom).
S obzirom na ogroman broj informacija na internetu, a naročito na društvenim mrežama, svi žele da čitaju sadržaj koji će biti značajan i kvalitetan. Zbog toga je vrlo važno da se na što bolji način upozna ciljna grupa. Što bolje poznajete idealnog potrošača, to ćete na bolji način pripremiti kampanju i komunicirati relevantne poruke potencijalnim kupcima.
Neophodno je detaljno analizirati potencijalne kupce: ko su oni, koje su im zajedničke osobine, kakve su im kupovne navike: da li kupuju u fizičkim prodavnicama ili online; odakle najčešće kupuju; koliko često kupuju; šta im je najvažnije i šta bi rado platili (kvalitet, prikladnost, iskustvo); da li kupuju impulsivno ili isključivo po potrebi; u kojoj meri bi proizvod/usluga mogao da zadovolji njihove potrebe i da li postoji neka dodatna vrednost kojom ih možete zadobiti i sl.
U ovom procesu značajno može da pomogne alat koji je Facebook predstavio u 2014. godini. Facebook Audience Insights je alat koji daje detaljniji uvid u ciljnu populaciju koja bi mogla biti za proizvod, uslugu ili brend, u zavisnosti od toga šta se promoviše kampanjom. Koji god da je cilj kampanje vrlo je važno da se na najbolji mogući način upozna ciljna populacija. Takođe je moguće analizirati detaljnije ciljnu populaciju koja je lajkovala neku Facebook stranicu ili Custom Audience.
Alatu Audience Insights se pristupa klikom na Ads Manager, izborom iz menija levo.
Na početku treba izabrati jednu od tri ciljne populacije:
-Opšta ciljna populacija na Facebook-u (Everyone on Facebook) je opcija koju treba birati kada se priprema nova kampanja ili kada je potrebno da se proširi postojeća ciljna populacija;
-Druga opcija daje analizu fanova stranice koja se administrira sa određenog naloga (People connected to your Page or event);
-Treća opcija analizira populaciju koja je već kreirana kao Custom Audience, na osnovu dosadašnjihposetilaca sajta ili fanova stranice.
Naredni korak jeste preciznije targetiranje. Ciljna populacija se može definisati na osnovu nekoliko kriterijuma, koji su slični izboru ciljne populacije prilikom kreiranja kampanje Facebook oglasa. Omogućeno je:
1.Demografsko targetiranje (Demographics) – lokacija, izbor jezika, pol i godište, nivo obrazovanja, status veze, važni životni događaji (nov posao, nova veza, veridba u poslednjih 3,6 meseci i godinu dana, venčanje u poslednjih 3,6 meseci i godinu dana), radno mesto;
2.Targetiranje prema interesovanjima (Interests) i stranicama koje su pripadnici ciljne populacije lajkovali na Facebook-u.
3.Targetiranje na osnovu Facebook stranica kojima se upravlja sa profila administratora.
Sve informacije se prikupljaju na osnovu ličnih profila korisnika Facebook-a.
Recimo da je uzeto za primer analiziranje ciljne populacije u Srbiji, koja ima interesovanja za modu i kupovinu. Način targetiranja je prikazan na sledećoj slici.
Alat Audience Insights daje procentualni i grafički prikaz pola i godišta ciljne populacije.
Takođe, ukoliko je to relevantno, mogu se saznati informacije vezane za status veze i nivo obrazovanja.
Kako bi se ciljna populacija još bolje upoznala, vrlo je koristan sledeći grafikon. Na njemu je dat prikaz industrija u kojima rade pripadnici ciljne populacije u procentima.
Nakon demografske analize, Audience Insights daje bolju sliku o interesovanjima ciljne populacije na Facebook-u i uređajima koje koriste za pristup Facebook-u.
Vrlo značajno za targetiranje i kreiranje kampanje Facebook oglašavanja mogu da budu podaci vezani za kategorije i stranice koje je ciljna populacija najviše lajkovala.
Na narednoj slici je prikazana lista kategorija koje su relevantne za targetiranu ciljnu grupu i svaka stranica u kategoriji je direktno linkovana.
Pored kategorija, Audience Insights omogućava podatke vezane za stranice koje su prema afinitetima, broju fanova na stranici i veličini ciljne populacije koja je već lajkovala navedene stranice relevantne za targetiranu ciljnu populaciju (za koje se smatra da bi ih targetirana populacija lajkovala).
U narednom tabu se nalaзe podaci o lokaciji (gradovi i države, ukoliko je izabrano nekoliko različitih) i jezici kojim govore pripadnici ciljne populacije. Kao i na predhodnim grafikonima, moguće je izlistati u opadajućem/rastućem nizu sve podatke.
Audience Insights daje i analizu aktivnosti ciljne populacije na Facebook stranicama: lajkovi stranica i postova, komentari, deljenja, na koliko oglasa u proseku kliknu.
Zbog odluke o mestu prikaza oglasa važno je znati koje uređajeripadnici ciljne populacije kako bi se ulogovali na Facebook.
Takođe je moguće saznati koje su uređaje primarno koristili kada su pristupali Facebook-u u poslednjih 30 dana.
Ukoliko targetiranjem bude izabrano manje od 1000 Facebook korisnika, podaci neće biti prikazani. Opcije o broju članova domaćinstva i njegovoj strukturi i navikama u kupovini su dostupne samo za Sjedinjene Američke Države.
Nakon detaljne analize moguće je direktno iz ovog alata započeti kreiranje kampanje Facebook oglasa na osnovu izabranih opcija targetiranja.
Audience Insights je vrlo koristan alat za sve koji žele da bolje upoznaju ciljnu populaciju kroz demografske podatke, podatke o aktivnostima na Facebook-u i uređajima koje koriste za pristup Facebook-u. Pored opšteg upoznavanja ciljne grupe, ovaj alat može biti jako koristan prilikom pripreme novih kampanja Facebook oglašavanja, ali i poboljšanje tekućih kampanja. Značajno je što se direktno iz ovog alata mogu kreirati oglasi.
Da li koristite Audience Insights prilikom vođenja stranica na Facebook-u? Kakva su vaša iskustva?
autor: Kristina Bojović