Zbog čega su ekstenzije Google AdWords oglasa važne?

Dodaci za oglase prikazuju dodatne informacije o vašem preduzeću. Neki mogu ručno da se dodaju, a drugi su automatizovani. Njihov značaj se ogleda pre svega u većoj vidljivosti i upadljivosti vaših  AdWords oglasa. Oni se najčešće vezuju za oglase koji se nalaze na top 3 pozicijama, a ređe za oglase sa desne strane ili na kraju organskih rezultata pretrage.

Ukoliko hipotetički dva konkurentna oglasa imaju istu ponudu i kvalitet, onaj oglas koji ima veći očekivani uticaj ekstenzija oglasa ima veću verovatnoću da se pojavi na višoj poziciji u odnosu na konkurentni oglas.

 

Drugi razlog zbog kojeg ih treba koristiti je viši Click-through rate oglasa što je posledica veće vidljivosti oglasa. Ovo će naravno uticati na bolji povraćaj ulaganja u AdWords oglašavanje jer veći broj klikova podrazumeva i veći obim saobraćaja ka sajtu klijenta.

Upravljanje ekstenzijama se može vršiti na nivou čitavog naloga, kampanje ili grupe oglasa. Ukoliko želite da ih kreirate, potrebno je da odete na podešavanja kampanje, pa na karticu "Ad extensions".


Na koji način funkcionišu ekstenzije AdWords oglasa?

Google AdWords prikazuje jedan ili više dodataka uz oglas kada njegov algoritam smatra da će oni poboljšati učinak kampanje i kada je rang oglasa dovoljno visok da se prikazuje. Samo definisanje ekstenzija nije nikakva garancija da će se on prikazivati uz oglas. Kada se oni prikazuju, a kada ne, možete videti na kartici "Dodaci za oglase" (Extensions).


Da li se kreiranje dodataka za oglase dodatno naplaćuje?

Samo definisanje i dodavanje ekstenzija je besplatno. Međutim, klikovi na njih se naplaćuju kao i klikovi na sam oglas. 

Primera radi, klik na opciju “Call” ukoliko pretražujete s mobilnih uređaja, će se naplatiti kao i standardan klik na oglas. Klikovi na dodatke za recenziju, društvene napomene i napomene o ocenama prodavca su izuzeci i oni se ne naplaćuju.


Gde se ekstenzije oglasa mogu prikazati?

Dodaci za oglase se prikazuju uz oglase na Google Search mreži, a u zavisnosti od tipa ekstenzije, mogu se pojaviti i na Google Display mreži.


Koji su tipovi dodataka za oglase dostupni oglašivačima?

U nastavku ću navesti sve tipove ekstenzija oglasa koje oglašivači mogu (i treba) da iskoriste:


1. Dodaci za aplikaciju (App extension)

Dodatkom za aplikaciju možete omogućiti potencijalnim korisnicima da klikom na njega posete prodavnicu aplikacija ili započnu sa preuzimanjem aplikacije.

 


2. Dodaci za poziv (Call extension)

Ovom korisnom opcijom pružate mogućnost da vas ljudi pozovu telefonom jednim klikom na ekstenziju.

 

3. Napomene o ocenama potrošača (Consumer ratings)

Podacima iz anketa se možete pohvaliti onime što korisnici vaših usluga ili proizvoda cene.

 

4. Dodaci za lokaciju (Location extension)

Omogućavaju da postavljanjem “čiode” na mapu pomognete ljudima u vašoj blizini da pronađu njima najbliži maloprodajni objekat ili da vas pozovu telefonom.

 


5. Napomene o prethodnim posetama (Previous annotations)

Pružaju ljudima informacije da li su već ranije posećivali vaš web sajt.

 

6. Dodaci za recenzije (Review extension)

Prikazuju vašim potencijalnim kupcima nezavisne recenzije prethodnih korisnika vaših usluga ili proizvoda.

 

7. Napomene o ocenama prodavaca (Seller rating extensions)

Prikazuju ocene preduzeća u oglasu.

 

 8. Dodaci za linkove do sajta (Sitelink extensions)

Dodajte linkove kako biste pomogli ljudima da pronađu ono što traže.

 

 


9. Dodaci za dinamičke linkove do sajta (Dynamic sitelinks extensions)

Dodajte dinamički generisane linkove do sajta kako biste pomogli ljudima da pronađu ono što traže.

 

10. Dodatni opisi (Callout extensions)

Ovo je najnovija ekstenzija koju je Google omogućio. Pruža vam mogućnost da dodatno istaknete određene konkurentske prednosti (besplatna isporuka, radno vreme 00-24h, aktuelni popusti i sl.).

 

11. Društvene napomene (Social annotations)

Dodavanjem ovih napomena možete prikazati ljudima kolko pratilaca imate na svom Google Plus nalogu.

 

 Koji tipovi dodataka su najbitniji od svih navedenih?

Iz mog ličnog iskustva, kao najbitnije su se pokazale Sitelinks, Callout i Call ekstenzije, te ih svakako preporučujem za upotrebu.

 

  

I dalje smatrate da su ekstenzije oglasa suvišne za vaše oglašavanje? Možda vas ova činjenica ipak ubedi!

Još jedan veoma bitan razlog za korišćenje dodataka oglasa je taj što je Google promenio svoju formulu za rang vašeg oglasa (tzv. Ad rank). Naime, ranije se Ad Rank izračunavao kao proizvod maksimalne cene koju ste spremni da platite za jedan klik (Max. CPC) i kvaliteta vašeg oglasa (Quality score). Krajem 2013. godine, u formulu za izračunavanje Ad rank-a je dodat još jedan faktor, a to su upravo relevantni dodaci oglasima.

Stoga, ukoliko želite da vaši oglasi budu na višim pozicijama, a cene koje plaćate za klik niže (a koji oglašivač to ne bi želeo?) , koristite dodatke za oglase!

 

 

Budite slobodni da nas kontaktirate ili postavite pitanje ukoliko imate nekih nedoumica na temu dodataka za Google AdWords oglase!

 autor: Vlada Ilić

 

Pošaljite Besplatan Upit